Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis (5 cr)
Code: AMKO002-3091
General information
- Enrollment
-
24.03.2025 - 28.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.04.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Nursing R
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Teachers
- Johanna Rintala
- Outi Mattila
- Sirpa Kaukiainen
- Panu Huczkowski
- Susanna Kantola
- Teacher in charge
- Outi Mattila
- Groups
-
RA72H23KBachelor of Health Care, Nursing, Rovaniemi, spring 2023
- Course
- AMKO002
Evaluation scale
H-5
Objective
The student can conduct and report their thesis in accordance with their thesis plan.
Content
- Implementation of a thesis
- Participation in thesis guidance
- Reporting the progress of work to the supervisor and commissioner
- Writing a thesis report
Location and time
Orientaatio opinnäytetyön toteuttamis- ja viimeistelyvaiheisiin 29.4.2025 klo 15.00-16.00 Zoom
Varaa opinnäytetyön aktiiviseen työstämiseen viikot 37-43 syksyllä 2025.
Pienryhmäohjausajankohdat:
Pienryhmäohjaus 2.9.2025 klo 16.30-19.00 Zoom
Pienryhmäohjaus 23.9.2025 klo 8.30-11.30 Zoom
Pienryhmäohjaus 8.10.2025 klo 8.30-11.30 Zoom
Jokainen opiskelija tai opiskelijapari varaa opinnäytetyökohtaisen kieliasuohjauksen hyvissä ajoin ennen opinnäytetyön esitarkastusversion jättämistä suomen kielen opettajalta. Ohje ajanvaraukseen opinnäytetyön Moodlessa.
Materials
1. Hakala J. 2022. Hyvä, parempi, valmis Opinnäytetyöopas ammattikorkeakouluille. Gaudeamus
2. Vilkka H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä. Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-KUSTANNUS.
3. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaa ja muut alaa sisällöllisesti tukevat tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot.
4. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus- tai kehittämismenetelmää tukeva aineisto esimerkiksi: Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi. Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy. Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä. Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto. Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino. Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto. TENKin tutkimuseettiset julkaisut. Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press. Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print. Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy. Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistot Moodlessa.
Teaching methods
Opiskelijan itsenäinen ja parityöskentely.
Ohjaavan opettajan ohjaus pienryhmissä Zoomin välityksellä tai muulla ohjaajan kanssa sovitulla tavalla.
Ohjaavat opettajat ohjaavat ja tukevat työn etenemistä koulutuskohtaisen prosessin mukaisesti.
Opiskelija toteuttaa opinnäytetyön toimeksiannon ja opinnäytetyösuunnitelman mukaisesti.
Toteutusvaihe vaatii säännöllistä ja pitkäjänteistä työskentelyä ja prosessi voi sisältää myös kehittämistoiminnan tavoitteiden ja toimintatapojen uudelleenarviointia.
Säännöllinen ja oma-aloitteinen vuorovaikutus ohjaajiin ja toimeksiantajaan auttavat opiskelijaa toteuttamaan työn. Opiskelija neuvottelee mahdollisista muutoksista työn ohjaajien kanssa ja
dokumentoi työn ammattikorkeakoulun opinnäytetöiden raportointiohjeistuksen mukaisesti.
Assessment criteria, approved/failed
Thesis implementation and reporting approved