Skip to main content

Early Childhood Education and Supporting Children’s Development and Learning (5 cr)

Code: K701S021-3001

General information


Enrollment
01.10.2024 - 07.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2025 - 16.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Anneli Ylikärppä
Groups
KA71S23S_1
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
KA71S23S_2
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
Course
K701S021

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kevät 2025 1. periodi

Objective

Student
• knows the tasks, goals and modes of operation of Finnish early childhood education
• understand the implementation of inclusion in early childhood education
• knows the basic principles of positive pedagogy and Let´s Talk about Children (LTC) -intervention and knows how to apply them in practice
• knows how to support children and families, taking into account the principles of cooperation

Content

• varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
• varhaiskasvatusympäristöt ja toimintakulttuuri
• yhteistyö vanhempien kanssa
• moniammatillinen yhteistyö
• lapsen kehityksen ja oppimisen kolmiportainen tuki

Location and time

Kevät 2025

Materials

Opintomateriaali Moodlessa


Teaching methods

.

Employer connections

Mahdollinen työelämävierailija

Exam schedules

Tentin ajankohta sovitaan ensimmäisillä tunneilla

Student workload

5 opintopistettä, noin 135 tuntia

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tunnistaa jossain määrin varhaiskasvatuksen yksittäisiä asioita ja käsitteitä varhaiskasvatuksen tehtävien, tavoitteiden ja toimintamuotojen osalta
- osaa kertoa inkluusion käsitteen ja tunnistaa sen merkityksen varhaiskasvatuksessa
- tiedostaa joitakin positiivisen pedagogiikan ja Lapset puheeksi -menetelmän perusperiaatteita
- osaa nimetä joitakin lasta ja perheitä tukevia yhteistyön periaatteita ja tunnistaa niiden toteutumista varhaiskasvatuksessa.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa selittää ja antaa esimerkkejä varhaiskasvatuksen tehtävistä, tavoitteista ja toimintamuodoista
- osaa antaa esimerkkejä ja kuvata inkluusion toteutumista ja merkitystä varhaiskasvatuksessa
- osaa antaa esimerkkejä positiivisen pedagogiikan ja Lapset puheeksi -menetelmän perusperiaatteista
- osaa kuvata ja antaa esimerkkejä lasta ja perheitä tukevista yhteistyön periaatteista ja niiden toteutumisesta

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- osaa jossain määrin soveltaa tieto- ja teoriaperustaa varhaiskasvatuksen tehtävistä, tavoitteista ja toimintamuodoista
- ymmärtää inkluusioon liittyvää tieto- ja teoriaperustaa varhaiskasvatuksessa
- tunnistaa ja ymmärtää positiivisen pedagogiikan ja Lapset puheeksi -menetelmän perusperiaatteita ja niiden merkitystä varhaiskasvatuksessa
- osaa hyödyntää ja soveltaa joitakin lasta ja perheitä tukevia yhteistyön periaatteita.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa analysoida varhaiskasvatuksen tehtäviä, tavoitteita ja toimintamuotoja niihin liittyvän tieto- ja teoriaperustan avulla
- ymmärtää inkluusion merkityksen varhaiskasvatuksen toteutumisessa ja osaa soveltaa inkluusioon liittyvää tieto- ja teoriaperustaa varhaiskasvatuksessa
- osaa soveltaa käytännössä positiivisen pedagogiikan ja Lapset puheeksi -menetelmän perusperiaatteita
- osaa tukea lasta ja perheitä yhteistyön periaatteet huomioiden.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa tehdä johtopäätöksiä ja arvioida varhaiskasvatuksen tehtävien, tavoitteiden ja toimintamuotojen toteutumista kehittävällä työotteella
- ymmärtää ja arvioi inkluusion toteutumista ja sen merkitystä varhaiskasvatuksessa
- osaa tieto- ja teoriapohjaan perustuen arvioida ja perustella positiivisen pedagogiikan ja Lapset puheeksi -menetelmän perusperiaatteiden toteutumista, ja omia valintojaan
- osaa tukea lasta ja perheitä arvioiden ja soveltaen yhteistyön periaatteita.

Go back to top of page