Introduction to Marketing (5 cr)
Code: YMAR1101V24-3001
General information
- Enrollment
- 13.08.2024 - 30.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2024 - 10.10.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Social Sciences
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 500
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa digitalisaation ja kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.
Execution methods
Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.
Accomplishment methods
Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.
Content
Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, markkinoinnin digitalisoituminen, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.
Materials
Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.
Teaching methods
Luennot (30 tuntia)
Vapaaehtoiset harjoitukset (10 tuntia) ja harjoitustyö, josta saa lisäpisteitä
Exam-tentti
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.
Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.
Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.
Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.