Palvelumuotoilu ja palveluinnovaatiot (5op)
Toteutuksen tunnus: YAMK162-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 01.10.2024 - 31.10.2024
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 03.02.2025 - 30.04.2025
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Etäopetus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 15 - 50
 
- Opettajat
 - Panu Huczkowski
 
- Opintojakso
 - YAMK162
 
Arviointiasteikko
H-5
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa hankkia ja tulkita käyttäjätietoa ja soveltaa sitä palvelumuotoilun eri vaiheissa. Opiskelija osallistaa sidosryhmiä suunnitteluprosessiin erilaisilla menetelmillä ja kehittää viestintä- ja vuorovaikutustaitoja. Opiskelija osaa muodostaa innovatiivisia palvelukonsepteja eri palvelukanaviin liittyen.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: ennakoiva kehittäminen, työelämässä toimiminen
                    
Sisältö
- palvelumuotoilun suunnitteluprosessi
- asiakas- ja käyttäjätiedon keruu- ja analysointimenetelmät
- suunnitteluajattelun perusteet ja palveluinnovaatiot
- soveltava palvelumuotoilun tehtävä, innovatiivisen palvelun suunnittelu
- sosiaalisen median työkalut
                    
Aika ja paikka
3.2 17-21 
27.3 17-21
Kontakti-illat ovat pakollisia ja ne pidetään ZOOM:ssa.
                    
Opetusmenetelmät
- Integroitu oppiminen.
- Ryhmätehtävä.
- Yksilöllistä luovuutta ja tulevassa työelämässä tarvittavien osaamisen kehittämistä.
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
-osaa hankkia ja analysoida käyttäjätietoa innovatiivisia palveluja muotoiltaessa.
-osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja sidosryhmien osallistamiseen.
-osaa soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä palvelukonseptien kehittämiseen.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- osaa hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja monipuolisesti sidosryhmien osallistamisessa.
- osaa perustellen kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- osaa itsenäisesti ja luovasti hankkia, analysoida ja soveltaa käyttäjätietoa innovatiivisten palvelujen muotoiluun.
- osaa luovasti ja itsenäisesti käyttää erilaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja perustellen valittujen sidosryhmien osallistamisessa.
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää uusia palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmää soveltaen.