Programming and Software Engineering (5cr)
Code: R501ML58OJ-19009
General information
- Enrollment
- 02.10.2023 - 31.12.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Land Surveying
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Ensimmäisessä vaiheessa tutustutaan Python-ohjelmoinnin perusteisiin. Toisessa vaiheessa harjoitellaan paikkatieto-ohjelmointia käyttäen QGIS-ohjelmistoa, Pythonia ja pyQGIS-kirjastoa.
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevät 2024, Moodle.
Materials
Sähköiset ohje- ja oppimateriaalit, mm. Tie koodariksi-sivusto, Ohjelmointiputkan Python-opas ja Anita Graserin pyQGIS-tutoriaali. Oppimateriaalit esitellään tarkemmin opintojakson Moodle-sivustolla.
Teaching methods
Ajasta ja paikasta riippumattomat harjoitukset. Ohjelmointia harjoitellaan käyttäen Python-ohjelmointikieltä.
Opiskelijan ohjaus tapahtuu oppimateriaalien, opastusvideoiden ja tarvittaessa joko henkilö- tai pienryhmäkohtaisen ohjauksen avulla. Varsinaisia oppitunteja ei pidetä.
Palautetta opiskelija saa sähköisten järjestelmien kautta ja henkilökohtaisena palautteena harjoitustöiden arvioinnin yhteydessä.
Employer connections
Harjoitustöiden aiheet voivat olla itse valittuja ja harjoittelu- tai työtehtäviin suoraan liittyviä.
Completion alternatives
Opintojakson suoritetaan useammalla (pienehköllä) harjoitustyöllä. Koko opintojakson voi suorittaa myös yhdellä tai kahdella laajemmalla ohjelmointityöllä, joiden aiheet voi itse määrittää. Itse valittujen aiheiden olisi hyvä liittyä maanmittauksen työtehtäviin.
Student workload
Opintojakson suorittaminen on aikaan ja paikkaan sitomatonta, joten opiskelija voi itse suunnitella ajankäyttönsä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Qualifications
NULL