Siirry suoraan sisältöön

Digitaaliset kaksoset (5 op)

Toteutuksen tunnus: R504TL139-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.03.2024 - 29.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.09.2024 - 01.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Toni Westerlund
Vastuuopettaja
Toni Westerlund
Ryhmät
R54T21S
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopinnot), syksy 2021
Opintojakso
R504TL139

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla käydään läpi eri teknologiota, joiden avulla opiskelijan on mahdollisuus rakentaa oma digitaalinen kaksonen. Opintojaksolla hyödynnetään avointa dataa digitaallisten kaksosten toteutuksessa.

Tavoitteet

Opiskelija kykenee peliteknologian menetelmiä käyttäen toteuttamaan erityyppisiä digitaalisten kaksosten toteutusmalleja. Opiskelija tunnistaa digitaalisien kaksosien ominaisuudet ja soveliaat käyttökohteet. Opiskelija ymmärtää käsitteen digitaalinen kaksonen merkityksen. Opiskelija kykenee mallintamaan järjestelmän ominaisuuksia osana digitaalisen kaksosen konseptia.

Sisältö

- Digitaalisen kaksosen toteutusprosessi peliteknologiaa käyttäen
- Monimutkaisen heterogeenisen järjestelmän staattisien ja dynaamisien ominaisuuksien mallinnus monitoroimalla ja simuloimalla
- Tiedonsiirto fyysinen mallin ja sen digitaalisen kaksosen välillä

Aika ja paikka

Lähiopetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024

Oppimateriaalit

Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun Drive/OneDrive-materiaalihakemistoon.


Opetusmenetelmät

Lähiopetusta ja harjoituksia 32 tuntia, itsenäistä opiskelua, harjoitustyön tekoa 104,5 tuntia.
Harjoitusten tekeminen oppituntien lisäksi omalla ajalla on olennaisen tärkeää, mikäli haluaa saavuttaa työelämässä vaadittavan taidot ja ammattipätevyyden.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan harjoitustehtävien avulla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksolla ei tenttiä. Palautettavat harjoitustehtävät tai vastaavan kokoinen projekti, jonka avulla voidaan osoittaa osaaminen käsiteltävään aihealueeseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetusta ja tiharjoituksia 32 tuntia
itsenäistä opiskelua, sekä harjoitustyön tekoa 104,5 tuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee digitaalisen kaksosen toteutusprosessin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija kykenee mallintamaan digitaalisen kaksosen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija kykenee mallintamaan digitaalisen kaksosen dynaamisia ominaisuuksia ja hallitsee tiedonsiirron fyysisen mallin ja digitaalisen kaksosen välillä.

Lisätiedot

Hyödynnämme opintojaksolla pelimoottoreita ja peliteknologiaa. Opintojakson suorittaminen edellyttää laitteistoa joka mahdollistaa unreal/unity pelimoottori kehityksen. Opiskelijoiden käytössä on koulun koneet sekä mahdollisuus hyödyntää citrix palvelua

Siirry alkuun