Vuorovaikutusjohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YAMK138-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.08.2024 - 25.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
04.11.2024 - 02.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Opettajat
- Merja Koikkalainen
- Teija Mutanen
- Vastuuopettaja
- Merja Koikkalainen
- Ryhmät
-
YAMKPROFYAMK, profiloivat opinnot
- Opintojakso
- YAMK138
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida ja kehittää vuorovaikutukseen pohjautuvaa johtamista organisaatiossa. Opiskelija tunnistaa viestinnän ja vuorovaikutuksen elementit ja osaa soveltaa tietoa työyhteisössä. Opiskelija hallitsee hybridiviestintään liittyvät vuorovaikutuksen haasteet.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys
Sisältö
- vuorovaikutusosaaminen, empatia
- työyhteisöviestintä
- hybridiviestintä
- ikä- ja elinkaarijohtaminen
Aika ja paikka
Kontaktitapaamiset verkossa
4.11.2024 klo 12.00 - 16.00 (*)
2.12.2024 klo 12.00 - 16.00 (*)
Osallistuminen kontaktitapaamisiin on ryhmätyöskentelyn kannalta pakollista.
(*) voi tarkentua lähempänä ajankohtaa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan ongelmaperustaisella pedagogiikalla: pienryhmä laatii ohjatusti ensimmäisellä kontaktikerralla oppimistehtävän. Oppimistehtävän laatimisen jälkeen jokainen opiskelija raportoi tiedohaunsuunnitelman ja pienryhmä tuottaa hakemansa tiedon avulla vastauksen laatimaansa kysymykseen (essee). Toisella kontaktikerralla pienryhmä jäsentää ohjatusti oppimaansa käsitekarttaan ja esittää sen muille ryhmille. Toisessa kontaktitapaamisessa osaamista vahvistetaan myös paneelikeskustelulla.
Opintojakso sisältää asiantuntijaesityksiä, yksilötehtävän, ryhmätyöskentelyä ja kehittämistehtävän. Kehittämistehtävään sisältyy itsenäistä tiedonhankintaa, työskentelyä verkossa ja raportointia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1-2: Opiskelija
- osaa tunnistaa vuorovaikutusosaamisen elementtejä omassa työympäristössään.
- osaa tunnistaa erilaisia vuorovaikutustilanteita työympäristössään.
- tunnistaa vuorovaikutusjohtamisen haasteita erilaisissa tilanteissa sekä ymmärtää erilaisten viestimien heikkoudet ja mahdollisuudet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3-4: Opiskelija
- osaa hyödyntää vuorovaikutusjohtamisen elementtejä omassa työympäristössään.
- osaa monipuolisesti perustellen analysoida vuorovaikutusjohtamisen tilaa työympäristössään.
- osaa kehittää vuorovaikutukseen pohjautuvaa johtamista työympäristössään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5: Opiskelija
- osaa luovasti analysoida vuorovaikutusjohtamista omassa työympäristössään.
- osaa luovasti ja arvioida ja kehittää vuorovaikutusjohtamisen tilaa työympäristössään.
- löytää luovia ja uusia keinoja kehittää vuorovaikutukseen pohjautuvaa johtamista työympäristössään.