Luontomatkailun- ja liiketoiminnan kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R705GE101-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.10.2023 - 28.01.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
29.01.2024 - 01.03.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liikunnanohjaajakoulutus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Opettajat
- Tommi Haapakangas
- Benjamin Taylor
- Mervi Angeria
- Vastuuopettaja
- Tommi Haapakangas
- Ryhmät
-
RA75L21SLiikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, syksy 2021
-
RA75L22SLiikunnanohjaajakoulutus, Rovaniemi, Syksy 2022
- Opintojakso
- R705GE101
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
29.1- 2.2.24 Recognice: Nature-based tourism and sport tourism industry.
5-9.2.24 - 23.2. 24 Develope: Developing seasonal nature-based tourism business, products and experiences
26.2-1.3.24 Share and evaluate:Sharing and presenting the outputs and evaluating the process and the competence.
Tavoitteet
After the study unit the student
- can name nature sports as part of nature tourism and the tourism industry,
- know how to plan, implement and analyze various activities that take place in nature, taking into account safety factors, sustainable development principles and natural diversity,
- can name the national nature legislation,
- discover the seasonal approach to this business type and the business models adopted to extract optimal net profits,
- learn from a European platform that will provide case studies of entrepreneurs and established businesses that work within the industry and learn the obstacles and the benefits of working with mother-nature.
Sisältö
Content:
- Nature tourism
- Creating experiences, services, safety, sustainable development,
- Project leading
Aika ja paikka
Week 5 Individual study and tasks in Moodle.
Week 6-8 Group task and development work. Study groups plan their study times co-operatively. Few meetings in online are time and place bounded.
Week 9 Presentatios and evaluation meetings
Oppimateriaalit
Phenomena of Arctic Nature online education material.
Opetusmenetelmät
Course is held online. Case-based learning is in use. Course contains group work in real life case and teachers role is more of a learning facilitator and a coach.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Case will be done to a working life.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat perustiedot luontoliikunta-alasta ja tutustut kausiluonteisiin liiketoimintatyyppeihin.
Taso 2
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Osaat kuvailla luontoliikunta-alaa ja antaa yleiskatsauksen kausiluonteisista liiketoimintamuodoista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3.
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Osaat kuvata luontoliikunta-alaa ja kausiluonteisia liiketoimintatyyppejä varmasti.
Osaat analysoida luontoliiketoimintaa ja antaa kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai huomioita.
Taso 4
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat hyvän käsityksen luontourheilualasta ja kausiluonteisista liiketoimintamuodoista.
Pystyt analysoimaan luontoliiketoimintaa ja antamaan kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai havaintoja.
Pystyt havaintojen ja suositusten perusteella kehittämään uusia luontoliikuntatuotteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Luontomatkailu ja sen liiketoiminnallinen kehittäminen:
Omaat kattavan ymmärryksen luontoliikunta-alasta ja kausiluontoisista liiketoimintamuodoista.
Osaat analysoida luontoliikunta-alan liiketoimintaa ja antaa kehitys-, turvallisuus- ja kestävyyssuosituksia ja/tai huomioita.
Lisätiedot
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3324