Tierakenteen suunnittelu ja -parantaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R501RL69OJ-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 13.03.2023 - 15.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 30.08.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
- Opettajat
- Janne Poikajärvi
- Vastuuopettaja
- Janne Poikajärvi
- Ryhmät
-
RA51R20SInsinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (monimuotototeutus), Rovaniemi 2020
- Opintojakso
- R501RL69OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Liikenneväylien rakenteet
Väylärakenteisiin kohdistuvat kuormitukset
Kuormituskestävyys- ja routamitoitus
Tieosoitejärjestelmä
Rakenteen parantamistarpeen määrittäminen
Liikenneväylän rakenteen vaurioituminen
Kuntomittaukset (maatutka, iri/ura, ppl, tievideot, referenssipisteet, laboratoriotutkimukset)
Kuntoanalyysi ja rakenteen parantamisen suunnittelu
Liikenneväylien rakenteen parantamisen menetelmät
Tavoitteet
Opiskelija tuntee liikenneväylien suunnitteluprosessin ja tiesuunnittelun perusteet. Opiskelija osaa mitoittaa tien rakennekerrokset. Opiskelija osaa analysoida liikenneväylän kunnon sekä määrittää rakenteenparantamisen toimenpiteet.
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
Syksy 2023.
Oppimateriaalit
Moodlesta löytyvä materiaali
Opetusmenetelmät
Lähitunnit koululla ja ZOOM tunnit verkossa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL