Siirry suoraan sisältöön

Tierakenteen suunnittelu ja -parantaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL69OJ-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.03.2023 - 15.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Janne Poikajärvi
Vastuuopettaja
Janne Poikajärvi
Ryhmät
RA51R20S
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka (monimuotototeutus), Rovaniemi 2020
Opintojakso
R501RL69OJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Liikenneväylien rakenteet
Väylärakenteisiin kohdistuvat kuormitukset
Kuormituskestävyys- ja routamitoitus
Tieosoitejärjestelmä
Rakenteen parantamistarpeen määrittäminen
Liikenneväylän rakenteen vaurioituminen
Kuntomittaukset (maatutka, iri/ura, ppl, tievideot, referenssipisteet, laboratoriotutkimukset)
Kuntoanalyysi ja rakenteen parantamisen suunnittelu
Liikenneväylien rakenteen parantamisen menetelmät

Tavoitteet

Opiskelija tuntee liikenneväylien suunnitteluprosessin ja tiesuunnittelun perusteet. Opiskelija osaa mitoittaa tien rakennekerrokset. Opiskelija osaa analysoida liikenneväylän kunnon sekä määrittää rakenteenparantamisen toimenpiteet.

Sisältö

Tieto puuttuu

Aika ja paikka

Syksy 2023.

Oppimateriaalit

Moodlesta löytyvä materiaali

Opetusmenetelmät

Lähitunnit koululla ja ZOOM tunnit verkossa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun