Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: R301LL95OJ-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.03.2023 - 22.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.10.2023 - 26.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Jorma Mölläri
Anne Tolvanen
Vastuuopettaja
Jorma Mölläri
Ryhmät
R31L22SA
Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2022
Opintojakso
R301LL95OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät, mitä palvelumuotoilu tarkoittaa ja osaat käyttää sen keskeisiä käsitteitä. Opit palvelumuotoilun prosessin. Opit käyttämään palvelumuotoilun perusmenetelmiä erilaisissa suunnittelutehtävissä. Ymmärrät kehittämistyötä ja –projekteja palvelumuotoilun näkökulmasta. Hahmotat asiakasymmärryksen ja käyttäjäkokemuksen merkityksen palveluiden ja tuotteiden kehittämistyössä.


Kompetenssit: Liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen, suunnittelu-, ennakointi- ja kehittämisosaaminen

Sisältö

- Palvelumuotoilun peruskäsitteet ja prosessi

- Palveluiden tuotekehitys

- Arvo-käsite ja arvonluontiprosessit

- Asiakasymmärrys ja käyttäjäkokemus

- Yhteiskehittäminen (co-creation)

- Verkostot palveluliiketoiminnassa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Palvelumuotoilun peruskäsitteet:
Tunnet palvelumuotoilun keskeiset käsitteet.

Asiakaslähtöinen kehittäminen:
Tunnistat asiakaslähtöisten palveluiden ja tuotteiden kehittämisen perusteet.

Palvelumuotoilun menetelmät:
Osaat avustettuna hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Palvelumuotoilun peruskäsitteet:
Osaat kuvata keskeiset palvelumuotoilun keskeiset käsitteet.

Asiakaslähtöinen kehittäminen:
Ymmärrät asiakaslähtöisen palveluiden ja tuotteiden kehittämisen periaatteet ja osaat soveltaa tietoa käytäntöön.

Palvelumuotoilun menetelmät:
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelujen kehittämisessä.
Osaat tunnistaa asiakastarpeita ja suunnitella niitä vastaavan palvelukokemuksen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Palvelumuotoilun peruskäsitteet:
Käytät ja yhdistelet erilaisia palvelumuotoilun käsitteitä ja teorioita.

Asiakaslähtöinen kehittäminen:
Ymmärrät asiakaslähtöisen palveluiden ja tuotteiden kehittämisen periaatteet ja osaat soveltaa tietoa itsenäisesti käytäntöön.

Palvelumuotoilun menetelmät:
Osaat hyödyntää palvelumuotoilun menetelmiä palvelukokemuksen kehittämistyössä. Osaat itsenäisesti tunnistaa asiakastarpeita ja suunnitella niitä vastaavan innovatiivisen palvelukokemuksen.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun