Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistoiminta työyhteisössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: R604ML41OJ-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.03.2022 - 31.07.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

T&K-osuus

5 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 50

Opettaja

  • Kalle Santala

Vastuuhenkilö

Anne Saloniemi

Opiskelijaryhmät

  • RA64M19S
    Metsätalouden koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2019

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää TKI-toiminnan merkityksen metsäalan organisaatioiden toiminnan kehittämisessä. Hän osaa TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessin. Opiskelija tietää oman alansa TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet.

Sisältö

Teemat:
TKI-toiminnan merkitys metsäalan organisaatioiden toiminnassa.
TKI-toiminnan lähtökohdat, menetelmät ja prosessi
Metsäalan TKI-toiminnan keskeiset ajankohtaiset haasteet ja tavoitteet

Aika ja paikka

Syksy 2022

Opetusmenetelmät

Projektinhallinta ja suunnittelu ohjatusti.
Projektin toteutus valittavien opiskelijavastuuhenkilöiden ja ryhmän vastuulla mahdollisimman itsenäisesti.
Toteutetaan yhdessä Hankepohjainen aluekehitystyö- opintojakson (5op) kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Avoimen amkin paikat: max 5 paikkaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa sälytetyt tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

1-2
Tunnistaa amk:n roolin aluekehittäjänä sekä osaa antaa esimerkkejä organisaatioiden kehittämistoiminnasta uuden tiedon tuottajana. Osaa vähintään yhden projektin suunnittelumallin ja hoitaa toteutuksessa vastuutetut tehtävät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

3-4
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Hallitsee ja kykenee itsenäisesti hoitamaan hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa vastuutetut tehtävät.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5
Tunnistaa amkin roolin aluekehittäjänä sekä ymmärtää kehittämistoiminnan merkityksen oppimisympäristönä ja uuden tiedon tuottajana. Osaa soveltaa projektityöskentelyn menetelmiä käytäntöön sekä argumentoida organisaatioiden kehittämistoimintaa. Osaa kannustaa projektin jäseniä tehtävissään ja hoitaa hänelle projektin suunnittelussa ja toteutuksessa osoitetut tehtävät vastuunsa tuntien ja saavuttaa näissä tehtävissä projektin jäsenten tuen ja luottamuksen.