Siirry suoraan sisältöön

Svenska för byggnadsingenjörer (5 op)

Toteutuksen tunnus: R501RL19OJ-19006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.03.2021 - 12.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.09.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Ritva Lampela
Vastuuopettaja
Ritva Lampela
Ajoitusryhmät
Harjoitusryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Harjoitusryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Harjoitusryhmä 1
Harjoitusryhmä 2
Opintojakso
R501RL19OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Pystyy hallitsemaan rakennusalan ammatilliset tilanteet ruotsin kielellä.

Sisältö

Tausta ja koulutus, työelämän tilanteita, tavallisimpia liikekirjeitä, neuvottelu, työnhaku, yritys- tai posteriesitys, rakennustekniikansanasto

Aika ja paikka

Rovaniemi syksy 2021

Oppimateriaalit

Oppimateriaali Moodlessa Svenska för byggnadsingenjörer
Oheismateriaali:
* Kirjallisuus: Flexteknik, Kokous- ja neuvottelutaidon käsikirja, Liikeviestinnän käsikirjat - viestit vaihtoon 7 kielellä
* Verkkokursseja: Nätfräsch, Bud- bygg upp din svenska, Språknät

Opetusmenetelmät

Lähitunteja n. 26 h, muutaman kerran ryhmäjako
Materiaali ja aikataulut sisältöineen Moodlessa.
2 suullista ja 1-2 kirjallista palautettavaa harjoitustehtävää ja tentti
Mahdollisesti integrointia ammattiaineisiin

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Sovitaan opintojakson aikana

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.Opintojakson arvioinnissa noudatetaan Kielilain (423/2003) edellyttämän ruotsin kielen taidon kriteerejä.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun