Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalialan projektiperustainen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: YAMK196

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Marika Kunnari

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa valmiuksia tarvelähtöiseen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan. Opiskelija ymmärtää tiimien, muiden toimijoiden sekä johtamisen merkityksen projektiperustaisessa kehittämisessä.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Sosiaalialan kehittäminen projektimuotoisesti

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- ymmärtää tiimien ja muiden toimijoiden merkityksen sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- tiedostaa kehittämistoiminnan johtamisen merkityksen sosiaalialalla
- ymmärtää ammattieettisen toiminnan merkityksen sosiaalialalla

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- huomioi sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- huomioi tiimien ja muiden toimijoiden merkityksen sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- huomioi kehittämistoiminnan johtamisen merkityksen sosiaalialalla
- huomioi ammattieettisen toiminnan merkityksen sosiaalialalla

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin osalta digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti tiimien ja muiden toimijoiden toimintaa sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti kehittämistoiminnan johtamista sosiaalialalla
- soveltaa ja edistää onnistuneesti ammattieettistä toimintaa sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä

Ilmoittautumisaika

02.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

19.01.2024 - 17.03.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

T&K-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Ylempi AMK-koulutus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Tutkinto-ohjelma
  • Digiajan sosiaalipalveluiden kehittämisen asiantuntija
Opettaja
  • Susanna Helavirta
  • Martti Ainonen
Opiskelijaryhmät
  • K71Y23S
    Digiajan sosiaalipalveluiden kehittämisen asiantuntija

Tavoitteet

Opiskelija saa valmiuksia tarvelähtöiseen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan. Opiskelija ymmärtää tiimien, muiden toimijoiden sekä johtamisen merkityksen projektiperustaisessa kehittämisessä.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: ennakoiva kehittäminen; työelämässä toimiminen

Sisältö

Sosiaalialan kehittäminen projektimuotoisesti

Aika ja paikka

Opintokokonaisuus toteutuu virtuaalisesti Zoom-verkkoympäristössä 15.-16.2.2024 (to-pe) klo 8.30-16.00.

Oppimateriaalit

Luennoilla jaetaan relevanttia referenssikirjallisuus yms. opiskelumateriaalia.

Opetusmenetelmät

Teemaan orientoivia Zoom-luentoja, itsenäistä opiskelua.
Luennoille osallistuminen ja tehtävien suorittaminen annetun ohjeistuksen mukaisesti

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson integrointi oppimisprojektiin: Opiskelija saa valmiuksia sosiaalialan tarvelähtöiseen tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Hän kehittää osaamistaan kehittämisprojektien suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa. Opiskelija ymmärtää tiimien ja muiden toimijoiden toiminnan merkityksen kehittämistyössä. Opiskelija saa valmiuksia kehittämistoiminnan johtamiseen. Opiskelija kykenee toimimaan ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1-2:
Opiskelija
- ymmärtää sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- ymmärtää tiimien ja muiden toimijoiden merkityksen sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- tiedostaa kehittämistoiminnan johtamisen merkityksen sosiaalialalla
- ymmärtää ammattieettisen toiminnan merkityksen sosiaalialalla

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3-4:
Opiskelija
- huomioi sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- huomioi tiimien ja muiden toimijoiden merkityksen sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- huomioi kehittämistoiminnan johtamisen merkityksen sosiaalialalla
- huomioi ammattieettisen toiminnan merkityksen sosiaalialalla

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5:
Opiskelija
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti työtään sosiaalialan projektiperustaisen kehittämisen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin osalta digitalisoituvassa yhteiskunnassa
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti tiimien ja muiden toimijoiden toimintaa sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä
- soveltaa ja kehittää onnistuneesti kehittämistoiminnan johtamista sosiaalialalla
- soveltaa ja edistää onnistuneesti ammattieettistä toimintaa sosiaalialan projektiperustaisessa kehittämisessä