Siirry suoraan sisältöön

Marketing and Sales in Tourism and Hospitality (5op)

Opintojakson tunnus: R801M38BOJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin tehtävät liiketoimintakokonaisuudessa. Hän tuntee markkinoinnin kilpailukeinot, asiakasnäkökulman ja asiakasymmärryksen merkityksen markkinoinnin ja myynnin lähtökohtina. Opiskelija osaa hankkia ja soveltaa asiakastietoa ja hyödyntää vastuullisesti markkinoinnin kilpailukeinoja.
- Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet matkailu- ja ravitsemisalalla

- Markkinointi ja myynti osana palveluliiketoimintaa

- Markkinoinnin kilpailukeinot

- Kuluttajakäyttäytyminen ja asiakasymmärrys

Sisältö

Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisen (-läheisen) palvelun ja siihen liittyvän myyntityön merkityksen. Hän ymmärtää markkinoinnin osana palveluliiketoiminnan kokonaisuutta ja hän tuntee markkinoinnin kilpailukeinot osana asiakasläheistä toimintaa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä 1 – 2
Opiskelija osaa luetella markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot. Hän tietää, mitä asiakaslähtöisyys tarkoittaa. Hän tietää joitakin myynnin ja asiakaspalvelun tekniikoita ja apuvälineitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä 3 – 4
Opiskelija tietää markkinoinnin kilpailukeinot ja hänelle on muodostunut kokonaisvaltainen käsitys markkinoinnista. Hän tietää ja osaa käyttää keskeisiä myynnin ja asiakaspalvelun tekniikoita ja apuvälineitä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä 5
Opiskelija tietää markkinoinnin kilpailukeinoja monipuolisesti sekä osaa soveltaa niitä eri tilanteisiin. Hänelle on muodostunut syvällinen ja kokonaisvaltainen käsitys markkinoinnin tarjoamista mahdollisuuksista liiketoiminnassa. Hän tietää ja osaa käyttää myynnin ja asiakaspalvelun tekniikoita ja apuvälineitä luovasti ja tuloksellisesti.

Siirry alkuun