Meän messut (10op)
Opintojakson tunnus: T301L22OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinointitutkimuksen merkityksen ja mahdollisuudet yritystoiminnassa. Hän osaa määritellä tutkimusongelmia, tuntee keskeisimmät tutkimusmenetelmät sekä oppii toteuttamaan markkinointitutkimuksia ja analysoimaan niiden antamia tuloksia tilastomatemaattisin keinoin. Lisäksi opiskelija osaa raportoida tuotokset. Opiskelija ymmärtää teknologian tuomat toimintamahdollisuudet tutkimusten toteuttamisessa ja tulosten hyödyntämisessä.
Opiskelija osaa hyödyntää aiemmissa moduuleissa oppimiaan kaupallisia ja viestinnällisiä tietoja ja taitoja tapahtuman järjestämisessä, jossa on mukana yhteistyökumppaneita sekä Suomesta että Ruotsista. Opiskelija osaa järjestää valitsemalleen kohderyhmälle suunnatun tapahtuman.
Opiskelija osaa toteuttaa tapahtuman viestinnän suulliset ja kirjalliset viestit eri kanavia ja sovellusohjelmia tarkoituksenmukaisesti hyödyntäen. Opiskelija hallitsee vuorovaikutteisen ja taivuttavan viestinnän periaatteet niin, että hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksensä, sen toimintojen ja tuotteiden/palveluiden esittelyn messuilla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
Sisältö
Opintojakso toteutetaan 1. vuoden keväällä. Opiskelija hyödyntää tapahtuman järjestämisprosessissa sekä sen raportoinnissa koko lukuvuoden aikana oppimiaan asioita ja osaa yhdistää niitä toisiinsa.
Opintojakso koostuu seuraavasti:
Markkinointitutkimus ja tilastomatematiikka 135h - Opiskelija osaa toteuttaa liiketoiminnan ongelmaan liittyvän markkinointitutkimuksen, ymmärtää tuloksia ja osaa raportoida niitä.
Tapahtuman järjestäminen ja markkinointi 135h - Tapahtuman järjestäminen ja sen markkinoinnin suunnittelu 54h - Opiskelija osaa suunnitella tapahtuman sisällön ja laatia siihen liittyvän markkinointisuunnitelman sekä tapahtuman käytännön järjestelyt. Markkinointisuunnitelma sisältää kohderyhmän määrittelyn, keskeinen sanoma kohderyhmälle ja viestintäkanavien valinnan. Tapahtuman sisällön osalta suunnitellaan messuosasto ja tapahtuman muu ohjelma sekä näihin liittyvät järjestelyt. Opiskelijat jaetaan tiimeihin, joista osa keskittyy messuosastoihin, osa tapahtuman markkinointiin ja osa tapahtuman ohjelmaan ja järjestelyihin. Tiimit jakavat tietoa keskenään.
- Viestintä 27h - Opiskelija osaa toteuttaa tapahtumaan liittyvät ja markkinointisuunnitelman mukaiset suulliset ja kirjalliset viestit eri kanavissa tarkoituksenmukaisesti. Viestinnän muotoja ovat mm. mainokset, tiedotteet, kutsut ja verkkoviestintä). Opiskelijaa hallitsee taivuttavan viestinnän ja myyntineuvottelun periaatteet niin, että hän osaa pitää vakuuttavan, tilanteeseen sopivan myyntipuheen. Kirjalliset tekstit toteutetaan yhteistyössä tietojenkäsittelyn opetuksen kanssa.
- Englannin kieli ja viestintä 27h - Opiskelija suunnittelee, valmistelee ja toteuttaa tiimityönä messuilla yrityksensä, sen toimintojen ja tuotteiden/palvelujen esittelyn englannin kielellä.
- Ruotsin kieli ja viestintä 27h - Opiskelija suunnittelee, valmistelee ja toteuttaa tiimityönä messuilla yrityksensä, sen toimintojen ja tuotteiden/palvelujen esittelyn ruotsin kielellä.
OppimistehtävätOppimistehtävät määritellään tarkemmin opintojakson Moodlessa ja projektin edetessä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tieto puuttuu