Digital Convergence and Marketing Communication (5op)
Opintojakson tunnus: T202V35OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee mediakonvergenssin ja digitaalisen mediakulttuurin teknologiset, taloudelliset, kulttuuriset ja sosiaaliset muutokset, mm. muutoksen mediakohtaisesta sisällöntuotannosta monikanavaisiin ratkaisuihin ja vanhat toimialarajat ylittäviin yhteistyömalleihin, sekä siihen liittyvään mediankäyttäjien kulutuskäytäntöjen muutoksiin. Opiskelija ymmärtää ubiikkivallankumouksen ja mediayhteiskunnan kehitysmekanismit. Hän ymmärtää muutoksen realisoituvan mediasisältöjen ja viestinnän keinojen yhdentymisenä: joukko- ja markkinointiviestinnässä käytetään kasvavasti samoja keinoja herättämään, viihdyttämään, myymään, koukuttamaan ja aktivoimaan käyttäjiä integroimalla eri medioiden sisältöjä ja ilmaisumuotoja sekä siltaamalla ne transmediaisiksi, -subjektiivisiksi ja –tekstuaalisiksi tarinoiksi. Opiskelija osaa jäsentää muutosvaikutukset liiketoimintamallisuuksiin ja työelämähaasteisiin sekä yleisellä tasolla että erityisesti omalla koulutusalallaan.
Sisältö
- Viestinnän digitaalinen konvergenssi
- Oman ammatti-identiteetin brändäämisen välttämättömyys ja miten se toteutetaan käyttämällä sosiaalista mediaa.
- Ubiikkiteknologia käyttäjän näkökulmasta
- Helppokäyttöiset verkko- ja sometyökalut ja -palvelut
- Markkinointiviestinnän prosessi ja käytänteet liiketoiminnassa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi: Arvioidaan asteikolla Täydennettävä, 1 – 5 , arviointikriteerit:
1. Opiskelija ymmärtää mediakonvergenssin ja digitaalisen mediakulttuurin teknologiset, taloudelliset, kulttuuriset ja sosiaaliset muutokset.
3. Opiskelija tunnistaa medialan muutokset ja osaa hyödyntää kehitysmekanismeja koulutusalallaan.
5. Opiskelija osaa soveltaa media-alan muutokseen liittyvää tietoa. Opiskelija osaa soveltaa innovatiivisesti kehitysmekanismeja omassa työssään ammattimaisesti.
.