MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)
Tunnus: A31L00055
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuasi
- tiedät markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa,
- tiedät erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa,
- osaat laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät,
- osaat tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin,
- tiedät tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa,
- osaat hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Kompetenssit: Ennakoiva kehittäminen, eettisyys, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen
Sisältö
Markkinointitutkimus
Tiedonhankintatavat
Menetelmät ja tutkimussuunnitelma
Tutkimuksen toteutus
Tutkimusraportti
Tiedolla johtaminen
Tutkimusetiikka
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Taso 1
Markkinointitutkimus:
Tiedät markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Tiedät erilaiset tiedonhankintatavat ja niiden merkityksen yrityksen päätöksenteossa.
Osaat laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät.
Osaat tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia tutkimusraportin.
Tiedät tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Osaat hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Taso 2
Markkinointitutkimus:
Tiedät ja osaat kuvata markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Tiedät ja osaat käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Osaat laatia ohjeiden avulla tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Osaat tehdä ohjeiden avulla markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin.
Tiedät ja osaat kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Osaat perustellusti hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Taso 3
Markkinointitutkimus:
Ymmärrät markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Ymmärrät ja osaat käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Osaat laatia tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä perustella valitsemansa ratkaisut.
Osaat tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia perustellun tutkimusraportin.
Ymmärrät ja osaat kuvata tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.
Osaat arvioiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Taso 4
Markkinointitutkimus:
Hallitset markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä käytetään markkinoinnin suunnittelussa.
Hallitset ja osaat käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Osaat laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida tekemänsä valinnat.
Osaat tehdä markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin.
Hallitset tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja huomioit sen tuotoksessaan.
Osaat analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Taso 5
Markkinointitutkimus:
Hallitset laaja-alaisesti markkinointitutkimuksen keskeisimmät käsitteet, teoriat ja menetelmät sekä kuinka niitä hyödynnetään markkinoinnin suunnittelussa.
Hallitset ja osaat arvioiden käyttää erilaisia tiedonhankintatapoja ja arvioida niiden merkityksiä yrityksen päätöksenteossa.
Osaat laatia kattavan tutkimussuunnitelman ja valita siihen sopivat tutkimusmenetelmät sekä arvioida kriittisesti tekemiään valintoja.
Osaat tehdä laaja-alaisen markkinointitutkimuksen ja laatia analysoivan tutkimusraportin.
Hallitset tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa ja arvioit sitä tuotoksessaan.
Osaat kriittisesti analysoiden hyödyntää markkinointitutkimusta markkinoinninsuunnittelussa ja johtamisessa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty/hylätty: Ymmärrät tutkimuksen etiikan merkityksen markkinointitutkimuksessa.