Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin automaatioLaajuus (5 op)

Tunnus: A31L000325

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuasi
- tunnet asiakasdatan muodot ja merkityksen markkinoinnin toteuttamisessa,
- osaat suunnitella ja toteuttaa automatisoitua ja personoitua markkinointiviestintää ja osaat hyödyntää A/B-testauksen mahdollisuuksia,
- tunnistat digitaalisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt,
- osaat mitata digitaalisen suoramarkkinoinnin tuloksellisuutta,
- ymmärrät tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuudet markkinoinnissa.

Kompetenssi: Asiakasuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen

Sisältö

- asiakasdata
- automatisoitu markkinointiviestintä
- tuloksellisuuden mittaus
- tekoäly ja koneoppiminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Osaat laatia perusmuotoisen asiakasdataan kytkeytyvän suoramarkkinointikampanjan ja tunnistat sen tuloksellisuuden keskeisiä mittareita. Ymmärrät markkinoinnin automaation mahdollisuuksia yleisellä tasolla ja osaat laatia yksinkertaisen automaation työnkulun. Tiedät A/B-testauksen periaatteen suoramarkkinoinnissa. Tiedät keskeiset sähköisen suoramarkkinoinnin pelisäännöt. Tunnistat tekoälyn ja koneoppimisen merkityksen markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivan, asiakasdataan kytkeytyvän suoramarkkinointikampanjan ja osaat mitata sen tuloksellisuutta. Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivia markkinoinnin automaation työnkulkuja. Osaat toteuttaa A/B-testauksen suoramarkkinoinnissa. Osaat noudattaa sähköisen suoramarkkinoinnin pelisääntöjä. Osaat arvioida tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin kannalta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivan, asiakasdataan kytkeytyvän ja sisällöllisesti laadukkaan suoramarkkinointikampanjan ja osaat mitata sen tuloksellisuutta. Osaat laatia käytännön liiketoiminnan kannalta toimivia markkinoinnin automaation työnkulkuja, jotka muodostavat kokonaisuuden. Osaat toteuttaa A/B-
testauksen suoramarkkinoinnissa. Osaat noudattaa sähköisen suoramarkkinoinnin pelisääntöjä. Osaat arvioida innovatiivisesti tekoälyn ja koneoppimisen mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin kannalta.