Siirry suoraan sisältöön

Talouden johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 799Y9GOJ

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa talouden johtamisen menetelmien perusteet ja osaa soveltaa niitä esimiestyössä sekä tunnistaa organisaation tai yrityksen kannattavuuden ja kilpailukyvyn periaatteet. Hän osaa johtaa ja arvioida turvallista, vaikuttavaa, laadukasta ja tuloksellista palvelutoimintaa. Hän osaa toimia luovasti ja innovatiivisesti erilaisissa ongelmanratkaisu- ja päätöksentekotilanteissa omassa työssään.

Sisältö

Suullinen esitys, joka perustuu tutkimus- ja muuhun kirjallisuuteen ja josta laaditaan nauhoitus GAFE Movenote sovelluksella. Nauhoite lähteineen palautetaan Moodleen viimeistään 17.8.2016.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä T1–T2
Opiskelija
-tuottaa ja arvioi talouden johtamiseen liittyvää tietoa laaja-alaisesti työelämän asiantuntijuuttaan kehittäen
-hyödyntää tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja kehittää palvelu- ja asiakasprosesseja vastuullisesti
-osallistaa asiantuntijana ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
-viestii selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä H3–H4
Opiskelija
-tuottaa ja arvioi talouden johtamiseen liittyvää tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti ja työelämän asiantuntijuuttaan perustellusti kehittäen
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja kehittää palvelu- ja asiakasprosesseja vastuullisesti eri näkökulmia huomioon ottaen
-osallistaa asiantuntijuutta yhdistäen ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
-viestii selkeästi ja perustellusti sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä K5
Opiskelija
-tuottaa ja arvioi talouden johtamiseen liittyvää tietoa kriittisen perustellusti ja johdonmukaisesti sekä työelämän toimintatapoja perustellusti kehittäen
-hyödyntää kotimaisia ja kansainvälisiä tietolähteitä monipuolisesti
-johtaa ja kehittää palvelu- ja asiakasprosesseja tavoitteellisesti, taitavasti ja vastuullisesti eri näkökulmia ansiokkaasti huomioon ottaen
-osallistaa luovasti ja innovatiivisesti ryhmän jäseniä ja toimii yhteistoiminnassa henkilöstön ja asiakkaiden kanssa
-viestii selkeästi ja taitavan analyyttisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.