Sosiaalisesti ja eettisesti kestävä asiakas- ja palveluohjaus (5op)
Opintojakson tunnus: KE71A5
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson osaamistavoitteet
Erikoistuja
1. Osaa ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä työtavat ja niiden kehittämisen monimuotoisina ja moniviestimin eri toimintaympäristöissä
2. Osaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaiset työtavat, niiden vahvistamisen ja edelleen kehittämisen asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa
3. Osaa viestiä palveluista asiakkaalle ja yhteistyökumppaneille
4. Osaa viestiä omasta ammatillisesta osaamisestaan ja asiakas- ja palveluohjauksesta eri viestimissä ja medioissa
Sisältö
Opintojakson osaamissisällöt
- Sosiaalisesti ja eettisesti kestävä kehitys
- Digitalisaatio ja teknologian uudet mahdollisuudet ammatillisessa viestinnässä
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty
Erikoistuja hallitsee ohjauksen ja viestinnän etiikan sekä ohjauksen ja viestinnän työtapoja monimuotoisesti. Hän hallitsee niiden kehittämisen eri toimintaympäristöissä myös käyttäessään moniviestimien tarjoamia mahdollisuuksia. Hän soveltaa sosiaalisen sekä muun kestävän kehityksen mukaisia työtapoja, vahvistaa ja kehittää niitä asiakas- ja palveluohjausprosessin eri vaiheissa. Hän osaa viestiä palveluista asiakas- ja palveluoh-jauksen asiakkaalle. Hän osaa viestiä omasta ammatillisesta asiakas- ja palveluohjausosaamisestaan yhteistyökumppaneille eri viestimissä ja medioissa.
Täydennettävä/hylätty
Yllä mainitut tavoitteet eivät toteudu.