Product Pricing and Marketing (5cr)
Course unit code: R801M22BOJ
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
H 3 – 4
Opiskelija osaa suunnitella elämyksellisen perustuotteen tai peruspalvelun. Opiskelija osaa soveltaa ennakoinnin työkaluja tuotekehityksen tukena. Opiskelijalle syntyy käsitys markkinoiden kysyntätilanteiden vaatimuksista. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden kehittämistyön perusedellytyksenä. Hän hallitsee katetuottohinnoittelun, kustannusperustaisen hinnoittelun sekä arvoperustaisen hinnoittelun periaatteet ja osaa soveltaa ainakin yhtä niistä hinnoittelussa. Hän osaa laskea arvonlisäveron asettaessaan myyntihinnan tuotteelle tai palvelulle. Opiskelija osaa käyttää exceliä hinnoittelun apuna.
Assessment criteria, excellent (5)
K 5
Opiskelija osaa suunnitella ja kehittää elämyksellisen tuotteen tai palvelun. Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti ennakoinnin työkaluja tuotekehityksen tukena. Opiskelijalle syntyy käsitys markkinoiden kysyntätilanteiden vaatimuksista ja hän osaa toimia niiden vaatimalla tavalla. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden kehittämistyön perusedellytyksenä. Hän hallitsee katetuottohinnoittelun, kustannusperustaisen hinnoittelun sekä arvoperustaisen hinnoittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä hinnoittelussa. Opiskelija osaa kaupallistaa kehittämänsä tuotteen tai palvelun. Hän osaa laskea arvonlisäveron asettaessaan myyntihinnan tuotteelle tai palvelulle. Opiskelija osaa käyttää ja luoda hinnoittelun työkaluja, kuten excelin hinnoittelukaavioita.