Markkinointi- ja verkkoviestintä (10op)
Opintojakson tunnus: R301L24OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 10 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee markkinointiviestinnän osa-alueet ja niiden käyttömahdollisuudet markkinointiviestinnässä. Hän oppii valitsemaan tilanteeseen soveltuvat viestintätavat ja osaa suunnitella ja toteuttaa viestintää ja mainontaa eri välineillä (lehti, suoramarkkinointi, verkko ym.) sekä pystyy toteuttamaan pienen yrityksen integroitua markkinointiviestintää käytännössä. Opiskelija ymmärtää internetin merkityksen markkinointiviestinnässä, osaa hyödyntää sitä ja arvioida sen vaikuttavuutta. Hän hallitsee www-sivujen, business-grafiikan ja sosiaalisen median hyödyntämisen perusteet.
Opiskelija hallitsee verkkokirjoittamisen taidot ruotsiksi. Hän saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8 §) edellyttämän oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen kirjallisen taidon.
Teemat:
- Markkinointiviestinnän hyödyntäminen myyntitoiminnassa
- WWW-sivujen ja business-grafiikan tekeminen ja sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen markkinointiviestinnässä
- Markkinionti- ja verkkoviestintään liittyvä ammatillinen ruotsi
Sisältö
Markkinointi- ja verkkoviestintä ja sen suunnittelu
- Viestintä ja markkinointiviestintä
- Integroitu markkinointiviestintä
- Markkinointiviestinnän osa-alueet
- Markkinointi- ja verkkoviestinnän suunnittelu
- Markkinointi- ja verkkoviestinnänvaikutus asiakaskokemukseen
- Hakukoneoptimointi ja konversio
Markkinointi- ja verkkoviestinnän toteutus
- Verkkoviestinnän työkalut
- Kuvankäsittelyn perusteet
- Www-sivuston suunnittelun ja toteutuksen perusteet
Ruotsi
- Työelämän kirjallinen viestintä (mm- tavallisimmat liikekirjeet, sähköposti)
- Työnhaku (vapaat työpaikat, työhakemus)
- Verkkokirjoittamista oppimispäiväkirjan muodossa
- Alan tietolähteet ja kirjallisuus ja referaatin laatiminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2)Hyvä (3-4)Kiitettävä (5)Opiskelija tunnistaa markkinointiviestinnän osa-alueet ja ymmärtää niiden merkityksen asiakkuuden hoidossa.Opiskelija osaa toteuttaa markkinointiviestintää ohjatusti.Opiskelija osaa valita soveltuvat markkinointiviestinnän välineet asiakasryhmän mukaisesti ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.Opiskelija osaa luoda mediamateriaalia avustettuna.Opiskelija osaa luoda mediamateriaalia itsenäisesti.Opiskelija osaa luoda tasokasta mediamateriaalia yrityksen tarpeisiin.Opiskelija selviytyy ruotsin kielellä tavallisimmista ammattialaansa liittyvistä kirjallisista viestintätilanteista ja osaa hakea tietoa helppolukuisista lähteistä. Opiskelija ymmärtää verkkoviestinnän ja tavallisen kirjallisen viestinnän erot.Opiskelija selviytyy kohtalaisen hyvin ammattialaansa liittyvistä kirjallisista viestintätilanteista. Hän osaa hakea ja ymmärtää tietoa alan kirjallisista lähteistä. Opiskelija osaa tuottaa verkkotekstiä.Opiskelija osaa käyttää kieltä monipuolisesti ja kirjoittaa vaivattomasti ja asianmukaisella tyylillä ammattialaansa liittyviä tilanteita. Hän osaa hakea ja jäsentää itsenäisesti tietoa alansa eri lähteistä. Opiskelija osaa kirjoittaa tilanteenmukaista verkkotekstiä.