Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen asiakas- ja käyttäjäkokemus (10op)

Opintojakson tunnus: T42T22OJ

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Tämän moduulin aikana tietosi ja taitosi kehittyvät erityisesti näillä aihealueilla: Digitaalisen kokemuksen luominen ja hallinta.Tämän moduulin jälkeen tiedät mitä käyttäjä- sekä asiakaskokemus ovat ja ymmärrät kuinka erilaiset kokemukset vaikuttavat kuluttajien toimintaan.

Sisältö

- Asiakaskokemuksen perusteet - Asiakaskokemuksen merkitys liiketoiminnassa
- Asiakassegmentit ja asiakaspersoonat
- Asiakkaan ostokäyttäytyminen
- Palvelun laatu ja asiakastyytyväisyys
- Erilaiset asiakaskokemukset, -kohtaamiset ja -polut
- Monikanavaisuus ja digitaalisuus asiakaskokemuksessa
- Asiakkaan osallistaminen ja yhteissuunnittelu

- Asiakaskokemuksen mallintaminen ja suunnittelu - Erilaiset kaaviot (service blueprint, customer journey map, experience map, mental model)
- Asiakas- ja käyttäjäkokemuksen kartoitus ja analysointi
- Tehokas ja positiivinen kokemusten suunnittelu

- Asiakaskokemuksen hallinta - Asiakaskokemus
- Digitaalinen asiakaskokemus
- Asiakaskokemuksen elinkaari
- The customer journey
- Asiakkaan äänen hallinta (Managing Voice of the customer)
- Kosketuspisteen hallinta (Touchpoint management)
- Competing With Experiences
- Branded Experience and CEM strategy
- CEM-toteutus

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä käyttäjä- ja asiakaskokemus ovat:

Kuvaat kokemuksen elinkaaren ja selität, yleisellä tasolla, miten se muodostuu ja dokumentoidaan tehokkaasti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä käyttäjä- ja asiakaskokemus ovat:

Edellisen lisäksi selität kuinka tietoa syntyy ja hyödynnetään palvelupolun eri vaiheissa.
Perustelet palvelutuokioiden arvon menestyksellisen asiakaskokemuksen luomisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Arvioinnin kohde
Tiedät mitä käyttäjä- ja asiakaskokemus ovat:

Edellisen lisäksi suunnittelet asiakaskokemuksen hallintajärjestelmän.
Suunnittelet kuinka palvelutuokioita hyödynnetään tarkoituksenmukaisen tiedon keräämisessä kokemuksen elinkaaresta.

Siirry alkuun