Tuotteet ja palvelut kansainvälisillä markkinoilla (5op)
Opintojakson tunnus: T31L33OJ
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat arvioida tarjooman kansainvälistä kysyntää, kilpailutilannetta ja vaatimuksia sekä osaat sopeuttaa tarjoomaa näiden vaatimusten mukaisesti.
Sisältö
Tieto puuttuu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2)
Markkinatiedon hankkiminen kansainvälisestä liiketoimintaympäristöstä ja kansainvälistymisen mahdollisuuksien tunnistaminen
Tiedät keskeisiä markkina-alueiden välisiä eroja, pohjoisten markkinoiden keskeisiä piirteitä ja liiketoiminnan kansainvälistymisen edellytyksiä ja muotoja.
Kansainvälisten liiketoimintamahdollisuuksien arviointi
Osaat hankkia perustason tietoa kansainvälisistä markkinoista ja asiakkaista ja tunnistat niiden houkuttelevuuteen liittyviä tekijöitä ja osaat joiltain osin arvioida niiden houkuttelevuutta ja kannattavuutta.
Tunnistat kansainvälisille markkinoille siirtymisen edellytyksiä keskeisiltä osin. Tunnistat tuotteen, palvelun ja brändin sopeuttamisen tarpeita kansainvälisille markkinoille.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4)
Markkinatiedon hankkiminen kansainvälisestä liiketoimintaympäristöstä ja kansainvälistymisen mahdollisuuksien tunnistaminen
Tunnet valittujen markkina-alueiden välisiä eroja tarkasti, pohjoiset markkina-alueet ja ymmärrät liiketoiminnan kansainvälistymisen edellytykset ja muodot ja osaa kytkeä näitä seikkoja käytännön liiketoimintaan.
Kansainvälisten liiketoimintamahdollisuuksien arviointi
Osaat hankkia tietoa kansainvälisistä markkinoista ja asiakkaista ja osaat arvioida markkina-alueiden houkuttelevuutta käytännön liiketoiminnan kannalta toteutuskelpoisesti.
Osaat arvioida kansainvälisille markkinoille siirtymisen edellytyksiä käytännön liiketoiminnan kannalta kattavasti. Tunnistat tuotteen, palvelun ja brändin sopeuttamisen tarpeita kansainvälisille markkinoille eri kulttuureihin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Tiedät valittujen markkina-alueiden välisiä eroja tarkasti, tunnet pohjoiset markkina-alueet ja ymmärrät liiketoiminnan kansainvälistymisen edellytykset ja osaat soveltaa näitä seikkoja käytännön liiketoiminnan kannalta.
Kansainvälisten liiketoimintamahdollisuuksien arviointi
Osaat hankkia syvällistä tietoa kansainvälisistä markkinoista ja asiakkaista ja osaat arvioida markkina-alueiden houkuttelevuutta käytännön liiketoiminnan kannalta toteutuskelpoisesti
Osaat arvioida kansainvälisille markkinoille siirtymisen edellytyksiä käytännön liiketoiminnan kannalta kattavasti ja toteutuskelpoisesti. Osaat sopeuttaa tuotteen, palvelun ja brändin kansainvälisille markkinoille ja eri kulttuureihin.