Nature and emotional competence education in a multidisciplinary community (5 cr)
Code: LAER2414V24-3002
General information
- Enrollment
- 04.12.2024 - 13.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2025 - 31.07.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Faculty of Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Class Teacher Education
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Sari Leppälä
- Ulla Kemi
- Course
- LAER2414V24
Evaluation scale
Approved/Rejected
Content scheduling
Kevät 2025 kevät 2. periodi (AMK) ja 4. periodi (Yliopisto)
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Tunnistaa luontoyhteyden ja tunnetaitojen vahvistamisen merkityksen lapsen
oppimiselle ja kasvulle
- Hallitsee keinoja tukea lapsen luontoyhteyden ja tunnetaitojen kehittymistä ja
vahvistumista
- Osaa hyödyntää omaa ammatillista erityisosaamistansa luonto- ja
tunnetaitokasvattajana moniammatillisessa työyhteisössä
- Osaa tarkoituksenmukaisesti hyödyntää digipedagogisia menetelmiä luonto- ja
tunnetaitokasvatuksessa
Execution methods
- Opintopäivät ja seminaari (28 h)
- Ryhmätyöskentelyä ja itsenäistä työskentelyä opintopäivien ulkopuolella (107 h),
sisältäen toiminnan suunnitelman ryhmissä ja suunnitelman toteutuksen
varhaiskasvatuksessa, koulussa tai muussa kasvatuksellisessa toimintaympäristössä
- Opetusprofiili (yliopisto): ETÄ 1
- Toteutusmuoto (AMK): verkkototeutus
Accomplishment methods
- Aktiivinen osallistuminen opintopäiviin (3 x 8 h)
- Seminaari (4 h)
- Toiminnan suunnitelman tekeminen moniammatillisessa ryhmässä
- Toiminnan suunnitelman muokkaaminen ja toteuttaminen itse valitussa
toimintaympäristössä lasten kanssa
- Muut opintojaksolla annetut tehtävät
Content
- Luontoyhteyden merkitys lapsen oppimiselle ja kasvulle
- Tunnetaidot ja tunnetaitokasvatus
- Luonto tunnetaitokasvatuksen oppimisympäristönä
- Moniammatillinen työskentely oman ammatillisen osaamisen kehittymisen tukena
- Digipedagogiikan mahdollisuudet/hyödynnettävyys luonto- ja
tunnetaitokasvatuksessa
Location and time
Kevät 2025
Opintopäivien lisäksi opiskelijat kokeilevat yhdessä tehtyä toimintasuunnitelmaa itse hankkimassaan ja valitsemassaan toimintaympäristössä (varhaiskasvatus, esi- ja alkuopetus tai alakoulu) viikolla 21. Toiminnan kesto 3-4 tuntia.
Materials
Kurssikirjallisuus ja muu opintojaksolla jaettava materiaali löytyvät Moodle ympäristöstä.
Teaching methods
Opintopäivinä vuorovaikutteisia luentoja sekä pienryhmätehtäviä.
Itsenäisen työskentelyn aika sisältää pienryhmätyöskentelyä ja itsenäisesti toteutettavan toiminnan (3-4 tuntia) ja arvioinnin.
Loppuseminaari
Employer connections
Opintopäivien lisäksi opiskelijat kokeilevat yhdessä tehtyä toimintasuunnitelmaa itse hankkimassaan ja valitsemassaan toimintaympäristössä (varhaiskasvatus, esi- ja alkuopetus tai alakoulu) viikolla 21. Toiminnan kesto 3-4 tuntia.
Student workload
5 op on noin 135 tuntia opiskelijan työtä.
Assessment criteria, approved/failed
o Hylätty: Hyväksytyn suorituksen tavoitteet eivät täyty.
o Hyväksytty: Ryhmässä tehty toteutuksen suunnitelma vastaa tehtävänantoa ja siinä
osoitetaan ymmärrystä oppijan luontoyhteyden ja tunnetaitojen merkityksestä
oppimiselle ja kasvulle. Suunnitelmassa on hyödynnetty ryhmäläisten ammatillista
erityisosaamista. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti opintopäiviin ja tehnyt
annetut tehtävät hyväksytysti.