Skip to main content

Methods of Mental Health Work in School and Student Health Services (3 cr)

Code: C-02629-TO00CB79-3001

General information


Enrollment
20.05.2024 - 24.11.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.06.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Laurea University of Applied Sciences, Laurea Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 200

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla käsitellään käytännönläheisten esimerkkien avulla seuraavat aiheet: • mielenterveysongelmien riskitekijät • mielenterveysongelmilta suojaavat elämäntavat • mielenterveysoireiden arviointi • omahoito-ohjelmat, digitaaliset apuvälineet ja muut menetelmät mielenterveyden tukemisessa. Aiheita käsitellään koulu- ja opiskeluterveydenhuollon näkökulmasta.

Objective

The student is able to: - nameand recognize risk factors for mental health problems - guide and encourage a schoolchild, student and parent towards choices that promote mental health and prevent mental health problems - assess mental health symptoms in schoolchildren and students, and utilize symptom questionnaires in assessment - utilize self-care programs and other digital tools to support the mental health of schoolchildren and students - select and apply evidence-based, mental health supportive methods as part of one's own work

Materials

• Aalto-Setälä, T., Huikko, E., Appelqvist-Schmidlechner, K., Haravuori, H & Marttunen, M. (2020). Kouluikäisten mielenterveysongelmien tuki ja hoito perustason palveluissa : Opas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön.THL, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-547-6 • Kumpulainen, K., Aronen, E., Ebeling, H., Laukkanen, E., Marttunen, M., Puura, K., . . . Aalberg, V. (2016). Lastenpsykiatria ja nuorisopsykiatria. Kustannus Oy Duodecim. https://laurea.finna.fi/Record/3amk.293061 ja https://laurea.finna.fi/Record/3amk.293061 (E-kirja) • Kunttu, K., Komulainen, A., Kosola, S., Seilo, N. & Väyrynen T. (toim.). (2021). Opiskeluterveys. Kustannus Oy Duodecim. https://laurea.finna.fi/Record/3amk.292744 ja https://laurea.finna.fi/Record/3amk.295174 (E-kirja)

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyötä

Exam schedules

Sinulla on mahdollisuus suorittaa opinto omassa tahdissa aikavälillä 01.06.2024-31.12.2024. Opinnon kaikki tehtävät on suoritettava ja pyydettävä suoritusmerkintää erillisellä tehtävällä opinnon päättymispäivään mennessä. Suoritusmerkintä merkitään Laurean rekisteriin noin kahden viikon sisällä suoritusmerkinnän pyyntötehtävän jättämisestä. Kesälomakaudella heinäkuussa ja vuodenvaihteen lomien aikana ei kirjata arviointeja. Lukukauden loppuun mennessä tehdyt suoritukset kirjataan kuluneelle lukukaudelle, 31.12. mennessä tehdyt syyslukukaudelle ja 31.7. mennessä tehdyt kevätlukukaudelle.

International connections

Opintojaksolla ei ole kansainvälistä yhteistyötä.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia. Kolmen opintopisteen laajuisen opintojakson suorittaminen vie siis keskimäärin 80 tuntia Opintojakson tarkempi kuormittavuus on kuvattu opintojakson oppimisympäristössä.

Qualifications

The study unit is open to healthcare professionals or students in the healthcare field. The study unit is primarily intended for public health nurses working in school or student healthcare settings.

Go back to top of page