Skip to main content

Nutrition in Finland (5 cr)

Code: C-02504-MM00BY26-3005

General information


Enrollment
18.11.2024 - 09.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.02.2025 - 18.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
JAMK University of Applied Sciences, Verkko-opiskelu oppimisympäristössä (Moodle).
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50

Evaluation scale

Pass/Fail

Objective

Tämän opintojakson jälkeen sinulla on laaja käsitys ravitsemuksesta. Tarkoituksena on synnyttää mielenkiintoa ravitsemuksen opiskelua kohtaan. Hallitset ravitsemuksen vaikutukset hyvinvointiin ja terveyteen sekä osaat viestiä ravitsemuksesta asiakaslähtöisesti. Tunnistat suomalaisten kansanterveyteen vaikuttavat oleellisimmat ravitsemuksen tekijät sekä haasteet. Osaat analysoida kriittisesti ravitsemusviestintää ja mediaa. Tunnistat peruselintarvikkeiden ravintoainesisällöt ja niiden vaikutuksen ruokavalioon. Osaat perusravintoainelaskennan ja osaat soveltaa laskentaa ravitsemussuosituksiin. Osaamiset: Kestävä ruokajärjestelmäosaaminen Palveluliiketoimintaosaaminen Oppimaan oppiminen

Content

Suomalaisten ravitsemus Elintarvikkeet ja ravitsemus Ravitsemuslaatu Ravitsemusviestintä Erityisruokavaliot Vuorovaikutus- ja viestintätaidot

Location and time

E-learning in a learning environment (Moodle).

Materials

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/150005/Kesta%cc%88va%cc%88a%cc%88%20terveytta%cc%88%20ruoasta%20-%20kansalliset%20ravitsemussuositukset%202024.pdf?sequence=7&isAllowed=y

Teaching methods

Videolectures Individual work Aquarium conversation

Exam schedules

The course includes an exam.

Completion alternatives

Acceptance (replacement and inclusion) Identifying and recognizing skills acquired in other ways Studying More detailed instructions can be found in the degree regulations and study guide.

Student workload

Videos 6 h Individual assignments 89 h Book analysis group converstation 40 h

Go back to top of page