Skip to main content

Holistic Development and Orientation to Physical Activity in Primary School Children (10cr)

Code: R705LL22OJ-18002

General information


Enrollment
20.11.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Urheiluopisto, Hiihtomajantie 2, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Sports and Leisure Management
Teachers
Tommi Haapakangas
Kaisa Pyykkönen
Heikki Hannola
Maarit Kuivila
Petteri Pohja
Teacher in charge
Maarit Kuivila
Course
R705LL22OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Teema 1.  Liikuntapedagogiikka – kasvaminen liikuntaan 
Teema 2.  Liikuntakykyisyyden tutkiminen ja arviointi
Teema 3.  Liikunnanohjauksen yksilöllinen ja inklusiivinen suunnittelu

Objective

Tieto puuttuu

Accomplishment methods

Opintojakson voi suorittaa lähiopetuksena päivätoteutuksessa, jolloin läsnäolo tunneilla on välttämätöntä. Lähiopetukseen kuuluu lisäksi virtuaaliopetusta.
Opintojakson suoritustavaksi voi valita myös etäsuorituksen, jolloin opintojakso suoritetaan monimuoto- ja virtuaaliopintoina.

Content

Tieto puuttuu

Location and time

07.01. – 23.2.2020 Rovaniemi

Materials

1. Liikuntapedagogiikka. Timo Jaakkola - Jarmo Liukkonen - Arja Sääkslahti (toim.). PS-kustannus 2013.
2. Liikunnan opetusprosessin ABC. Numminen, P. & Laakso, L. (2001 tai uudempi painos). Jyväskylän yliopisto Liikuntakasvatuksen julkaisuja 5.
3. Biomekaniikkaa liikunnan ja terveydenhuollon ammattilaisille. Kauranen & Nurkka 2010.
4. Liikkuva ihminen. Sandström & Ahonen 2011.

Lisäksi Moodlessa oleva opintojakson materiaali.

Teaching methods

Lähiopetuksessa on käytössä PBL- ja CBL- menetelmät.
Opintojakson näytöt:
1. Tutoriaalityöskentely (2 sykliä): Läsnäolopakko, raportit. Erillinen ohje. Arviointi hylätty - hyväksytty

2. ”Minä pedagogina” -essee, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä):
Numeerinen painoarvo 40%. Lapin AMK essee-ohjeistuksen mukainen ja sisältää ainakin ao. osiot:
a. Avainkohdat omasta kasvu- ja oppimishistoriasta (lyhyesti)
b. Oma ihmiskäsitys, minkälainen on ihminen, minkälainen minä olen ihmisenä?
c. Miten luovuus minussa näkyy ja miten haluan sitä kehittää?
d. Oma oppimis- ja opettamiskäsitys, sen syntyminen, mihin se perustuu ja siihen vaikuttavat tekijät
e. Tietoperustaan pohjautuva oman pedagogisen osaamisen reflektiivinen arviointi, vahvuudet ja kehityskohteet

3. Pedagogiikka, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä):
Tehtäväpaketit + Nettitentti, numeerinen painoarvo 30%.

4. Biomekaniikka, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä): Numeerinen painoarvo 30%:
Nettitentit 3kpl arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä)
Raportti – Moven mittaukset hylätty – hyväksytty
Esitys – Miten biomekaniikan mittaaminen näyttäytyy omassa lajissani? hylätty- hyväksytty +1/-1

5. Pelien oppiminen ja talviliikunta: Työpajat. Arviointi hylätty - hyväksytty

6. Opintojaksoarviointi: Palautekysely Moodlessa. Arviointi hylätty - hyväksytty

Etätoteutuksessa myös muita oppimistehtäviä. Arviointi hylätty - hyväksytty.

Exam schedules

Nettitentit opintojakson toteutuksen aikana.

Completion alternatives

Opintojakson voi suorittaa lähiopetuksessa päiväopiskeluna. Lähiopetukseen kuuluu myös virtuaalitehtäviä Moodlessa.

Opintojakson voi suorittaa etätoteutuksena monimuoto- ja virtuaaliopintoina. Etätoteutus ei ole aikatauluihin sidottu.

Student workload

Kuormittavuus:
Kokonaistyömäärä 10 op = 270 h = 38,5 h / vko
Kontaktit n. 110 oppituntia (a 45min), tutoriaalit, asiantuntijaluennot/työpajat/harjoitukset.
Itsenäinen työskentely n. 160, josta tenttiin lukeminen 50h, essee 60h, tehtävät, tiedonhaut ja raportointi 50h.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä 3
Osaat selittää ja esitellä liikuntapedagogiikkaan liittyviä keskeisiä käsitteitä ja periaatteita.
Osaat itsenäisesti mitata ja arvioida liikuntakykyisyyttä.
Osaat soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi pedagogisia menetelmiä.
Osaat käyttää inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat selittää soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteet.

Hyvä 4
Osaat tulkita ja tehdä yhteenvetoja perustellusti liikuntapedagogiikkaan liittyvistä keskeisistä käsitteistä ja periaatteista.
Osaat mitata luotettavasti ja arvioida liikuntakykyisyyttä.
Osaat perustellusti soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi erilaisia pedagogisia menetelmiä.
Osaat soveltaa inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat esitellä soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteet.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä 5
Osaat soveltaa tietoa ja ymmärrystä perustellusti liikuntapedagogiikkaan liittyvistä keskeisistä käsitteistä ja periaatteista.
Osaat mitata luotettavasti ja arvioida perustellen liikuntakykyisyyttä.
Osaat perustellusti soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi erilaisia pedagogisia menetelmiä ja osaat huomioida yksilön ryhmässä.
Osaat soveltaa inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat arvioida soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteita.

Qualifications

NULL

Further information

Lähiopetuksessa opiskelijalla on oltava omat luistimet, maastohiihtovälineet ja sisäliikuntavarusteet.

Go back to top of page