Holistic Development and Orientation to Physical Activity in Primary School Children (10cr)
Code: R705LL22OJ-18002
General information
- Enrollment
- 20.11.2019 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Urheiluopisto, Hiihtomajantie 2, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Sports and Leisure Management
- Teachers
- Tommi Haapakangas
- Kaisa Pyykkönen
- Heikki Hannola
- Maarit Kuivila
- Petteri Pohja
- Teacher in charge
- Maarit Kuivila
- Course
- R705LL22OJ
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Teema 1. Liikuntapedagogiikka – kasvaminen liikuntaan
Teema 2. Liikuntakykyisyyden tutkiminen ja arviointi
Teema 3. Liikunnanohjauksen yksilöllinen ja inklusiivinen suunnittelu
Objective
Tieto puuttuu
Accomplishment methods
Opintojakson voi suorittaa lähiopetuksena päivätoteutuksessa, jolloin läsnäolo tunneilla on välttämätöntä. Lähiopetukseen kuuluu lisäksi virtuaaliopetusta.
Opintojakson suoritustavaksi voi valita myös etäsuorituksen, jolloin opintojakso suoritetaan monimuoto- ja virtuaaliopintoina.
Content
Tieto puuttuu
Location and time
07.01. – 23.2.2020 Rovaniemi
Materials
1. Liikuntapedagogiikka. Timo Jaakkola - Jarmo Liukkonen - Arja Sääkslahti (toim.). PS-kustannus 2013.
2. Liikunnan opetusprosessin ABC. Numminen, P. & Laakso, L. (2001 tai uudempi painos). Jyväskylän yliopisto Liikuntakasvatuksen julkaisuja 5.
3. Biomekaniikkaa liikunnan ja terveydenhuollon ammattilaisille. Kauranen & Nurkka 2010.
4. Liikkuva ihminen. Sandström & Ahonen 2011.
Lisäksi Moodlessa oleva opintojakson materiaali.
Teaching methods
Lähiopetuksessa on käytössä PBL- ja CBL- menetelmät.
Opintojakson näytöt:
1. Tutoriaalityöskentely (2 sykliä): Läsnäolopakko, raportit. Erillinen ohje. Arviointi hylätty - hyväksytty
2. ”Minä pedagogina” -essee, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä):
Numeerinen painoarvo 40%. Lapin AMK essee-ohjeistuksen mukainen ja sisältää ainakin ao. osiot:
a. Avainkohdat omasta kasvu- ja oppimishistoriasta (lyhyesti)
b. Oma ihmiskäsitys, minkälainen on ihminen, minkälainen minä olen ihmisenä?
c. Miten luovuus minussa näkyy ja miten haluan sitä kehittää?
d. Oma oppimis- ja opettamiskäsitys, sen syntyminen, mihin se perustuu ja siihen vaikuttavat tekijät
e. Tietoperustaan pohjautuva oman pedagogisen osaamisen reflektiivinen arviointi, vahvuudet ja kehityskohteet
3. Pedagogiikka, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä):
Tehtäväpaketit + Nettitentti, numeerinen painoarvo 30%.
4. Biomekaniikka, arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä): Numeerinen painoarvo 30%:
Nettitentit 3kpl arviointi 0 (hylätty) – 5 (kiitettävä)
Raportti – Moven mittaukset hylätty – hyväksytty
Esitys – Miten biomekaniikan mittaaminen näyttäytyy omassa lajissani? hylätty- hyväksytty +1/-1
5. Pelien oppiminen ja talviliikunta: Työpajat. Arviointi hylätty - hyväksytty
6. Opintojaksoarviointi: Palautekysely Moodlessa. Arviointi hylätty - hyväksytty
Etätoteutuksessa myös muita oppimistehtäviä. Arviointi hylätty - hyväksytty.
Exam schedules
Nettitentit opintojakson toteutuksen aikana.
Completion alternatives
Opintojakson voi suorittaa lähiopetuksessa päiväopiskeluna. Lähiopetukseen kuuluu myös virtuaalitehtäviä Moodlessa.
Opintojakson voi suorittaa etätoteutuksena monimuoto- ja virtuaaliopintoina. Etätoteutus ei ole aikatauluihin sidottu.
Student workload
Kuormittavuus:
Kokonaistyömäärä 10 op = 270 h = 38,5 h / vko
Kontaktit n. 110 oppituntia (a 45min), tutoriaalit, asiantuntijaluennot/työpajat/harjoitukset.
Itsenäinen työskentely n. 160, josta tenttiin lukeminen 50h, essee 60h, tehtävät, tiedonhaut ja raportointi 50h.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä 3
Osaat selittää ja esitellä liikuntapedagogiikkaan liittyviä keskeisiä käsitteitä ja periaatteita.
Osaat itsenäisesti mitata ja arvioida liikuntakykyisyyttä.
Osaat soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi pedagogisia menetelmiä.
Osaat käyttää inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat selittää soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteet.
Hyvä 4
Osaat tulkita ja tehdä yhteenvetoja perustellusti liikuntapedagogiikkaan liittyvistä keskeisistä käsitteistä ja periaatteista.
Osaat mitata luotettavasti ja arvioida liikuntakykyisyyttä.
Osaat perustellusti soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi erilaisia pedagogisia menetelmiä.
Osaat soveltaa inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat esitellä soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä 5
Osaat soveltaa tietoa ja ymmärrystä perustellusti liikuntapedagogiikkaan liittyvistä keskeisistä käsitteistä ja periaatteista.
Osaat mitata luotettavasti ja arvioida perustellen liikuntakykyisyyttä.
Osaat perustellusti soveltaa ohjaustoiminnassa käyttämiäsi erilaisia pedagogisia menetelmiä ja osaat huomioida yksilön ryhmässä.
Osaat soveltaa inkluusiota liikunnan kontekstissa ja osaat arvioida soveltavan liikunnan ja liikunnan soveltamisen periaatteita.
Qualifications
NULL
Further information
Lähiopetuksessa opiskelijalla on oltava omat luistimet, maastohiihtovälineet ja sisäliikuntavarusteet.