Skip to main content

Bachelor´s Thesis, Planning (5 cr)

Code: K702HL41AOJ-19005

General information


Enrollment
16.03.2020 - 31.07.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing K
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Nursing, Kemi
Teachers
Anne Puro
Eija Kehus
Satu Elo
Teacher in charge
Eija Kehus
Course
K702HL41AOJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

- Syksy 2020

Objective

Osaamistavoitteet:

Osaat soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.
Kykenet luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.
Osaat hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.
Osaat raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.

Content

Opinnäytetyön suunnitelmavaihe

Location and time

- Kemin kampus ja virtuaaliympäristö

Materials

Tutkimuskurssin aineistot Moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
- Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistot Moodlessa.
Artikkelit:
- Kyngäs H & Vanhanen L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 /1) 1999
- Kyngäs H, Elo S, Pölkki T, Kääriäinen M & Kanste O. 2011. Sisällönanalyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2), 138-148
- Elo S & Kyngäs H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing. Apr;62(1):107-15

Teaching methods

Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään pienryhmässä opettajan ohjauksessa. Ohjausten välillä opiskelijat tekevät opinnäytetyötään itsenäisesti eteenpäin.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyön suunnitelmaa työstetään hyväksytyn ideapaperin mukaisesti.
- Ryhmäohjaustilanteiden välillä opinnäytetyön suunnitelman edistyessä opiskelija hakee itsenäisesti näyttöön perustuvaa tietoa ja hyödyntää kirjaston palveluja tiedonhaussa sekä tekee alustavaa yhteistyötä työelämän toimeksiantajan kanssa.
- Toimeksiantosopimuksen allekirjoittaminen kolmena kappaleena
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Ryhmä- ja yksilohjaus painottuen ryhmäohjaukseen.
- Opiskelija saa jatkuvaa palautetta ohjausprosessin aikana.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Työpajat
- AC
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Työpajat ja ryhmäohjaukset ovat pakollisia.

Employer connections

Opinnäytetyön suunnitelmat tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Student workload

5 op, 133h opiskelijan työtä

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osaat tyydyttävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.

Kykenet tyydyttävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.

Osaat tyydyttävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.

Osaat tyydyttävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.

Assessment criteria, good (3)

Osaat hyvin soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.

Kykenet hyvin luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.

Osaat hyvin hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.

Osaat hyvin raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat kiitettävästi soveltaa tietojasi ja taitojasi ammattiopintoihin liittyvässä käytännön asiantuntija- tai kehittämistehtävässä.

Kykenet kiitettävästi luovaan ongelmanratkaisutaitoon ja työtapojen kehittämiseen.

Osaat kiitettävästi hankkia ja käsitellä tietoa, arvioida teorioita, käsitteitä, menetelmiä ja periaatteita kriittisesti sekä tehdä ehdotuksia ongelmien ratkaisemiseksi.

Osaat kiitettävästi raportoida kehittämistehtäväsi lähtökohdat, toteutuksen ja tulokset.

Qualifications

NULL

Go back to top of page