Skip to main content

User Experience in Service Design (5cr)

Code: KOMU3008V24-3001

General information


Enrollment
03.12.2025 - 05.01.2026
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Yliopisto, Yliopistonkatu 8, Rovaniemi
Teaching languages
finnish
Seats
7 - 25
Teachers
Niina Walter
Teacher in charge
Niina Walter
Course
KOMU3008V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Hahmottaa palvelumuotoilun prosessia
- Ymmärtää asiakaslähtöisen kehittämisen hyödyt liiketoiminnalle/palvelulle
- Osaa tunnistaa ja soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä asiakaskokemuksen muotoilussa ja kehittämisessä.

Execution methods

Luennot ja harjoitukset (10 h), itsenäistä työskentelyä (125 h). Opetus jakautuu kahteen osaan. 1) verkkokurssi: MOOC1001V24 Johdatus palvelumuotoiluun, 2 op. 2) luennot reaaliaikaisena lähi- ja etäopetuksena 10 h: opiskelija voi valita osallistuuko luennoille paikan päällä vai etänä. Rovaniemellä opiskeleville suositellaan osallistumista lähiopetukseen. Luentoja ei tallenneta.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille (80% läsnäolo), tuntiharjoituksiin ja presentaatioihin. Itsenäisten harjoitustehtävien tekeminen.

Content

Perehdytään palvelumuotoilun asiakaslähtöisen kehittämisen työtapoihin ja menetelmiin.
- palvelumuotoilun prosessi
- palvelupolun määrittely
- asiakasprofiilit

Materials

Miettinen, Satu (toim.) MUOTOILUN AVAIMET älykkääseen teollisuuteen ja liiketoiminnan ketterään kehittämiseen. 2021, Tegnologiateollisuus.



Ojanen, Ville, MIELITEKOJA -mitä päässä liikkuu ja miten mieli muuttuu. Docendo 2022


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty, uusittava (0): Suoritus on puutteellinen tai virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1–2): Suoritus on suppea tai vastaa tehtävänantoa vain osittain. Osallistuminen kurssille ei ole aina ollut aktiivista. Suoritus voi sisältää epäselvyyksiä tai väärinymmärryksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3–4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, joskin siinä voi olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti. Suoritus osoittaa itsenäistä ajattelua ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua ja kriittistä pohdintaa. Työ on hyvin kirjoitettu.

Go back to top of page