Skip to main content

Game Engines (5cr)

Code: R504TL332-3001

General information


Enrollment
02.12.2026 - 31.12.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2027 - 30.05.2027
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Petri Hannula
Teacher in charge
Petri Hannula
Course
R504TL332

Evaluation scale

H-5

Objective

Ymmärrät pelimoottorin toimintaperiaatteen.
Tunnistat pelimoottoreiden vahvuudet ja heikkoudet.
Osaat valita tarkoitukseen sopivan pelimoottorin.
Hallitset optimoinnin pelitoteutukseen käyttämälläsi pelimoottorilla.
Osaat käyttää pelimoottorin tarjoamia työkaluja monipuolisesti.

Content

Pelimoottorin toimintaperiaate ja terminologia
Pelimoottoreiden vahvuudet ja heikkoudet
Pelimoottorin sääntöjä noudattava ohjelmointi
Pelimoottorin optimointi
Pelimoottorin työkalujen monipuolinen soveltaminen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Osaat valita tarkoitukseen sopivan pelimoottorin.
Pystyt toteuttamaan pelin käyttäen pelimoottorin dokumentaatiota.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin sääntöjä seuraten.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja.
Tiedät optimointimenetelmistä.

Assessment criteria, good (3)

Pystyt toteuttamaan pelin käyttäen pelimoottorin dokumentaatiota.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin dokumentaation mukaisesti suunnittelumalleja käyttäen.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja oikeaan tarkoitukseensa.
Pystyt optimoimaan pelitoteutusta.

Assessment criteria, excellent (5)

Pystyt toteuttamaan suorituskykyisen ja monipuolisia pelimekaniikkoja sisältävän pelin käyttäen pelimoottorin vahvuuksia.
Tuotat ohjelmointikoodia pelimoottorin sääntöjä soveltaen.
Käytät pelimoottorin tarjoamia työkaluja sujuvasti.
Kykenet hallitusti rikkomaan pelimoottorin määrittelemiä sääntöjä.

Qualifications

Opintojakson suorittaminen edellyttää sinulta ohjelmoinnin (C#), peliohjelmoinnin -, olio-ohjelmoinnin - ja projektinhallinnan perusteiden hallintaa. Lisäksi sinun tulee hallita tietorakenteiden ja algoritmien perusteet.

Go back to top of page