Skip to main content

Consumer Behaviour (5 cr)

Code: YMAR1102V24-3004

General information


Enrollment
01.04.2025 - 17.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.06.2025 - 31.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Social Sciences
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 500
Teachers
Ossi Vuorilampi
Teacher in charge
Ossi Vuorilampi
Course
YMAR1102V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata kulutuksen ja kuluttajuuden merkityksen yhteiskunnassa ja liiketoiminnassa
- selittää kuluttajapsykologian keskeiset käsitteet
- selittää kuluttajan päätöksentekoprosessit
- kuvailla kuluttajaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä
- kuvailla innovaatioiden leviämistä ja symbolista kulutusta
- tunnistaa etiikan ja yhteiskuntavastuun merkityksen kulutusyhteiskunnassa.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Kulutusyhteiskunta ja kuluttaminen, motiovaatio, havaitsemisprosessi, muisti, asenteet, päätöksentekoprosessi, sosiaaliset vaikutukset, kuluttajien diversiteetti, kotitaloudet, sosiaaliluokat, psykografia, innovaatiot, symbolinen kulutus, markkinoinnin etiikka, yhteiskuntavastuu.

Location and time

Exam-tenttitila Lapin yliopistossa tai jossakin muussa Exam-yhteistyöhön osallistuvassa korkeakoulussa

Materials

Hoyer, Wayne D. ym. (2013) Consumer behavior, 6th international edition. (Consumer behavior caseja ei tarvitse lukea.)


Teaching methods

Kirjatentti Examissa.

Exam schedules

1.6.-31.8.2025

Completion alternatives

Tenttin voi saada lisäpisteitä kirjoittamalla 3-5 sivun esseen kurssin aihealueelta. Esseen aiheesta tulee sopia opettajan kanssa ennen esseen kirjoittamista. Yhteydenotot sähköpostilla.
Tenttiin voi osallistua myös ilman esseen kirjoittamista, se ei ole pakollinen.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Qualifications

Suositellaan YMAR1101 Markkinoinnin perusteet

Go back to top of page