Skip to main content

Leadership and Management Skills (5cr)

Code: R604ML102-3004

General information


Enrollment
06.10.2025 - 11.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 19.04.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree programme in Forestry
Teachers
Katja Koskinen
Tuija Haapasalmi
Teacher in charge
Katja Koskinen
Course
R604ML102

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Johtajuus, johtamisen viitekehys, johtamisprosessi
Johtamis- ja esimiestyö
Johtajan itsetuntemus ja työpsykologian perusteet
Johtamis- ja vuorovaikutuskäyttäytyminen, esimiesviestintä, kokous- ja neuvottelutaidot
Organisaatiotaidot
Työlainsäädäntö
Työehtosopimukset

Objective

Opiskelija
- Tietää johtamisen osa-alueet organisaatiossa
- Tietää johtamis- ja esihenkilötyön normit ja mallit
- Tietää tuloksekasta johtamista edistävän laadukkaan johtamisen kriteerit
- Tietää alan työehtosopimuksen sisältöä ja ymmärtää työehtosopimuksen merkityksen esihenkilötyössä

Content

Johtajuus, johtamisen viitekehys, johtamisprosessi
Johtamis- ja esihenkilötyö
Johtajan itsetuntemus ja työpsykologian perusteet
Johtamis- ja vuorovaikutuskäyttäytyminen, esimiesviestintä, kokous- ja neuvottelutaidot
Organisaatiotaidot
Työlainsäädäntö
Työehtosopimukset

Opintojakso sisältää viestintää 1 op.

Location and time

Toteutus etäopetuksena.
Opintojakson esittely lähijaksolla (vko 4).

Materials

Opettajien Moodlessa jakama materiaali.



Viitala, R. & Jylhä, E. 2021. Johtaminen, keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Keuruu: Edita.


Teaching methods

Luentoja, suullisia ja kirjallisia tehtäviä yksin ja ryhmissä

Completion alternatives

Sovittava tapauskohtaisesti opettajien kanssa opintojakson alussa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
Opiskelija osaa perusteita johtamisesta, esihenkiötyöstä ja työlainsäädännöstä. Opiskelija osaa perustaitoja vuorovaikutuksesta ja kokous- ja neuvottelutaidoista.

Assessment criteria, good (3)

3-4
Opiskelija tuntee hyvin johtamisen ja esihenkiötyön merkityksen esihenkilö- ja toimihenkilötehtävissä. Asennoituminen johtamis- ja esihenkilötyöhön sekä työyhteisön kehittämiseen ovat hyvällä tasolla.

Assessment criteria, excellent (5)

5
Opiskelija tuntee hyvin johtamisen ja esimiestyön merkityksen esihenkilö- ja toimihenkilötehtävissä. Hän osaa hakea ja soveltaa tietoa ja ymmärtää esihenkilötyön merkityksen tuloksekkaassa johtamisessa. Asennoituminen johtamis- ja esihenkilötyöhön sekä työyhteisön kehittämiseen ovat erinomaisella tasolla.

Go back to top of page