Marketing Planning and Management (5 cr)
Code: A31L000200-3001
General information
- Enrollment
- 24.03.2025 - 18.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 19.11.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mika Saloheimo
- Teacher in charge
- Mika Saloheimo
- Groups
-
TA31L25KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2025
- Course
- A31L000200
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuasi osaat suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointistrategiaa ja arvioida markkinointipäätösten vaikutuksia yrityksen tulokseen ja kilpailutilanteeseen. Osaat laatia markkinointistrategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman. Osaat ottaa suunnittelussa huomioon markkinointiviestinnän eettiset periaatteet. Osaat seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumist
Kompetenssit: Eettisyys, markkinontiosaaaminen
Content
* markkinointistrategia
* kilpailutilanteet
* markkinointisuunnitelma
Location and time
Zoom-istunnot lukujärjestyksen mukaisesti:
19.11.
17:00-20:15
26.11.
17:00-20:15
31.12.
17:00-20:15
10.12.
17:00-20:15
Materials
Opintojaksolla hyödynnetään markkinoinnin suunnitteluun liittyvää kirjallisuutta ja verkkoaineistoja. Osa oppimateriaalista on englanninkielistä. Lisäksi opintojakson opettajat tuottavat oppimateriaalia ja opiskelijat tuottavat yhteisesti oppimateriaalia. Oppimateriaalit tarkentuvat opintojakson alkaessa. Kirjallisuuslista: https://luc.finna.fi/lapinamk/List/1817723
Teaching methods
Ohjaus ja opetus verkossa: Zoom ja Moodle
Itsenäinen tutustuminen oppimateriaaleihin ja muu tiedon hankinta
Arvioitavien oppimistehtävien suorittaminen yksilönä ja ryhmässä. Pienryhmätyöskentelyä edellytetään.
Oppimistehtävien ohjaus.
Oppimistehtävien tulosten esittely ja vertaispalautteen antaminen.
Ryhmätyöskentelyn ja tulosten itse- ja vertaisarviointi.
Employer connections
Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan työelämälähtöisiä toimeksiantoja ja oppimisprojektien aiheita.
Näitä toimeksiantoja voidaan saada AMK:n projekteista, AMK:n kumppanuussopimuksen piirissä olevilta organisaatioilta, alueen yrityksiltä ja AMK:n alumneilta.
Lisäksi hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan vierailevia asiantuntijoita.
Exam schedules
Oppimistehtävien palautuksissa sovelletaan seuraavaa periaatetta perustuen Lapin AMK:n tutkintosääntöön:
Oppimistehtävillä on yksi varsinainen palautuspäivä, nämä palautuspäivät on merkitty moodleen tehtävän yhteyteen.
Myöhästyneet palautukset hylätään.
Ensimmäinen uusintakerta on kahden kuukauden kuluttua varsinaisesta palautuspäivästä. Tässä poikkeuksellisesti 8.3.2026.
Toinen uusintakerta on seuraavan lukukauden puolivälissä (viikko 10 tai viikko 42). Tässä poikkeuksellisesti 3.5.2026.
Näiden jälkeen on osallistuttava opintojakson seuraavaan toteutukseen.
Palautuksia ja uusintoja varten on opintojakson Moodlessa omat palautuslaatikkonsa. Palautuksia ei oteta vastaan muuta kautta.
Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.
Oppimistehtävät arvioidaan kuukauden sisällä tehtävän yhteyteen merkitystä palautuspäivästä.
Mikäli opiskelija ei ole osallistunut opetukseen tai ei ole tehnyt mitään suorituksia opintojaksototeutuksen aikana, opiskelijan ilmoittautuminen hylätään.
Student workload
5 opintopistettä on n. 135 tuntia opiskelijan työtä. Se pitää sisällään opetukseen osallistumisen, tallenteet, oppimateriaaliin perehtymisen, tiedonhaun, oppimistehtävien tekemisen, pienryhmän toimintaan osallistumisen ryhmätehtävissä.
Assessment criteria, good (3)
Tunnet osittain markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Tunnet markkinointistrategioiden keskeisimmät sisällöt. Hahmotat markkinoinnin suunnitteluprosessin ydinkohdat. Tunnistat markkinointisuunnitelmien merkityksen. Osaat jonkin verran seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Kannat vastuuta projektin tehtävistä osana opiskelijatiimiä.
Assessment criteria, excellent (5)
Tunnet markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Tunnet markkinoinnin suunnitteluprosessin. Pystyt valitsemaan markkinointistrategioita. Osaat laatia markkinointistrategiaan perustuvan ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Osaat seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa, Otat vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistasi tiimissä.
Assessment criteria, approved/failed
Tunnet erittäin hyvin markkinoinnin johtamisen kokonaisuuden. Tunneta ymmärrät markkinoinnin suunnitteluprosessin erittäin hyvin. Pystyt perustellusti valitsemaan markkinointistrategioita. Osaat innovoida ja kehittää uusia markkinointiratkaisuja. Osaat laatia kilpailukykyisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman markkina- ja asiakastilanteen mukaisesti. Osaat seurata valitun strategian ja suunnitelman toteutumista erinomaisesti. Kannat vastuun omista tehtävistään projektissa kiitettävästi, otat oma-aloitteisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jaat osaamistaan tiimissä.
Further information
EDELTÄVÄT OPINNOT (SUOSITUS):
Ammattilaisen IT-työvälineet
Markkinoinnin ja myynnin perusteet