Skip to main content

Introduction to Marketing (5 cr)

Code: YMAR1101V24-3002

General information


Enrollment
07.08.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.09.2024 - 25.09.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open University
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300
Teachers
Marko Rintala
Teacher in charge
Helena Aho
Course
YMAR1101V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä, mitä markkinointi on
- tunnistaa markkinoinnillisen ajattelun lähtökohtia
- selittää markkinoinnin suunnitteluprosessin
- suunnitella markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä
- tunnistaa digitalisaation ja kansainvälistymisen tarjoamia mahdollisuuksia
- tunnistaa vastuullisuuden merkityksen markkinoinnissa.

Execution methods

Opetusprofiili: LÄHI.
Avoimen yliopiston toteutuksessa voi olla poikkeava opetusprofiili.

Accomplishment methods

Kirjallinen kuulustelu, jossa suoritetaan luennot ja kirjallisuus.

Content

Markkinointiajattelu, markkinoinnin peruskäsitteet, markkinaympäristö, markkinointistrategiat, markkinoinnin kilpailukeinot, asiakkaan kokema arvo, markkinoinnin digitalisoituminen, kansainvälistyminen, vastuullisuus markkinoinnissa.

Materials

Armstrong, Gary ym. (2019) Marketing: an introduction, 4/e.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0): Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä ja epäloogisuuksia. Suoritus ei täytä arviointikriteerille 1 annettuja ehtoja.

Välttävä (1): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä, mutta asiasisältö on puutteellista. Teksti voi sisältää virheitä ja/tai epäloogisuuksia.

Tyydyttävä (2): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä. Asiasisällössä voi olla joitakin puutteita. Teksti on ainakin kohtalaisen loogista.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjä ja käsitteitä loogisesti etenevällä tavalla. Asiat todetaan, mutta ei niitä juurikaan pohdita tai perustella.

Kiitettävä (4): Suorituksessa tulee esiin markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden hyvä osaaminen. Asioita osataan pohtia ja/tai perustella.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5): Suoritus osoittaa markkinoinnin sisältöjen ja käsitteiden laajaa hahmottamiskykyä. Asioiden esittäminen, pohdinta ja perustelut ovat loogisia. Kieliasu on ainakin lähes virheetöntä.

Further information

Etusijalla ovat Avoimen yliopiston opiskelijat.Opintojaksolle ilmoittaudutaan verkkokaupassa, opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Lapin yliopiston tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat Pepissä opintojakson toteutukselle.

Moodleen on tehty oma työtila koko perusopinnoille. Löydät sen nimellä: Avoin yo Markkinoinnin perusopinnot 2024-2025
Kirjautumisavain: markperus25

Go back to top of page