Skip to main content

World Art (8 cr)

Code: UYLE0315V24-3001

General information


Enrollment
02.07.2024 - 31.07.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
4 - 8
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TTK perustoiminta
Teaching languages
Finnish
Teachers
Anniina Koivurova
Teacher in charge
Anniina Koivurova
Course
UYLE0315V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa erilaisia esteettisiä näkemyksiä eri kulttuureissa
- tunnistaa toiseuden tulkitessaan itselleen vieraiden kulttuurien tuotteita
- ymmärtää kulttuurin menneisyyden osana nykyisyyttä

Execution methods

Esseet, luennot, luentosarjat, opintomatkat, seminaarit

Content

Opiskelija tutustuu Euroopan ulkopuoliseen taiteeseen.

Materials

Honour, Hugh & Fleming, John (1997 tai uudempi) Maailman taiteen historia (luvut 6, 8, 12, 16 ja 18)



Fisher, Robert E. (1997) Art of Tibet Lee, Sherman E. (1997) History of Far Eastern Art (3 op)



Stanley-Baker, Joan (1984) Japanese Art Tregear, Mary (1980) Chinese Art



Willett, Frank (1993) African Art. An Introduction



Craven, Roy C. (1997) Indian art a concise history



Fisher, Robert E. (1993) Buddhist art and architecture



Hillenbrand, Robert (1999) Islamic art and architecture



Kervanto-Nevanlinna, Anja (1996) Interpreting Nairobi. The Cultural Study of Built Forms



Moilanen, Irene (1996) Last of the Great Masters. Woodworking Traditions in Myanmar Past and Present



Törmä, Minna(2002) Landscape Experience as Visual Narrative



Valjakka, Minna (2011) Many Faces of Mao Zedong


Teaching methods

Itsenäinen suoritus, lisätietoja anniina.koivurova@ulapland.fi.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Go back to top of page