Professional Competence in the Social Field for Adults and the Elderly (5 cr)
Code: K701S003-3012
General information
- Enrollment
-
29.10.2024 - 10.04.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
11.04.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 55
- Degree programmes
- Bachelor of Social Services
- Teachers
- Kirsi Poikajärvi
- Groups
-
KAO71S25KSosionomikoulutus (avoin amk) Kemi kevät 2025
- Course
- K701S003
Evaluation scale
H-5
Objective
Student
• can describe the professional and ethical activities of the social services with adults and the elderly
• has the skills to create professional interaction relationships with adults and the elderly
• knows service systems that provide social security
• understand social work with adults and the elderly.
Content
• palvelutarpeen arviointi, palvelu- ja sosiaaliohjaus aikuisten ja ikääntyvien parissa
• ammattieettinen toiminta aikuisten ja ikääntyvien parissa
• osallisuuden tukeminen
• keskeinen lainsäädäntö ja palvelujärjestelmä
Location and time
Kevät 2025
10.3.2025-31.05.2025
Verkko-opetus Zoom-työtilassa, Moodle-alustalla
Materials
Moodlessa mainittu materiaali ja muu opettajan osoittama materiaali.
Opiskelijan itsenäinen tiedonhaku.
Teaching methods
Verkko-opetus Zoom-työtilassa, Moodle-alustalla
- Oppimistehtävä
- Tuntitehtävät ryhmissä
- Itsenäinen työskentely
- Oppimiskeskustelut
- Ryhmäarviointi
Opetusmenetelmät tarkentuvat opintojakson alkaessa.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 135 tuntia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tyydyttävä (1):
Opiskelija
- tunnistaa eettisen toiminnan merkityksen aikuisten ja ikääntyvien parissa
- muistaa aikuisten ja ikääntyvien teoriaperustaa ja käsitteitä
- tunnistaa aikuisten ja ikääntyvien palvelujärjestelmän rakenteita ja prosesseja ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä
Tyydyttävä (2):
Opiskelija
- ymmärtää aikuisten ja ikääntyvien eettisen toiminnan merkityksen sosiaalialan työssä
- ymmärtää aikuisten ja ikääntyvien tietoperustaa ja käsitteitä
- tietää osittain aikuisten ja ikääntyvien palvelujärjestämän rakenteita ja niitä ohjaavaa lainsäädäntöä
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3):
Opiskelija
- tietää eettisen toiminnan merkityksen aikuisten ja ikääntyvien parissa
- tietää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- tietää asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita
- opiskelija tietää pääosin palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- arvioi ja perustelee toimintaa tutkimus- ja käytännön tiedon avulla.
Hyvä (4):
Opiskelija
- osaa soveltaa eettistä toimintaa aikuisten ja ikääntyvien parissa ja ymmärtää eettisen toiminnan arvon
- ymmärtää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- tietää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvät palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- tietää ja osaa soveltaa asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita erilaisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää ammatillista toimintaa hyödyntäen tutkimustietoa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija
- perustelee toimintaansa ammattialan arvojen ja eettisten periaatteiden mukaisesti
- ymmärtää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää teoriaperustaa ja käsitteitä, joita hän osaa erinomaisesti soveltaa erilaisissa asiakastilanteissa
- osaa soveltaa ja arvioida asiakkaiden tuen ja palvelujen tarpeita muuttuvissa asiakastilanteissa
- tietää erittäin hyvin aikuisiin ja ikääntyviin liittyvät palvelujärjestelmän rakenteet ja prosessit ja niitä ohjaavan lainsäädännön
- toimii vastuullisesti ja luo turvallisuutta lisääviä työkäytäntöjä
- osaa soveltaa ja kehittää aikuisiin ja ikääntyviin liittyvää ammatillista toimintaa hyödyntäen tutkimustietoa.