Skip to main content

Social Pedagogy as Professional Orientation (5 cr)

Code: K701S008-3010

General information


Enrollment
24.03.2025 - 05.11.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
06.11.2025 - 01.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Sari Leppälä
Groups
KA71S25K_1
Sosionomikoulutus (verkko-opinnot) Kemi, kevät 2025
Course
K701S008

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
• recognize the starting points of social pedagogy and develop their critical and self-aware thinking
• form a social-pedagogical theory of use and understand the meaning of their learning, knowledge and understanding of people at work.

Content

• sosiaalipedagogiikan arvo- ja teoriatausta ja keskeiset käsitteet
• sosiaalipedagoginen työote ja ajattelu- ja toimintatavat sekä ekososiaalinen sivistys

Location and time

Syksy 2025, 2. periodi

Materials

Luentomateriaalit löydettävissä Moodle-oppimisalustalla. 


Teaching methods

- Zoom Luennot; itsenäisesti kuunneltavat ja reaaliajassa toteutetut
- toiminnallinen työpajapäivä opiskelijan valitseman asiakasryhmän kanssa
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Ennakko- ja välitehtävät, Oppimistehtävä
-Akvaariotentti kirjasta Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka

Employer connections

Toiminnallinen työpaja opiskelijan valitseman asiakasryhmän kanssa

Exam schedules

Tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa

Completion alternatives

Osaamisen näyttö

Student workload

5 op on 135 tuntia

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan lähtökohtia
- hahmottaa osin omaa ammatillista ajattelua sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin.
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita ja osin kuvata niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsitykseen.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan lähtökohtia ja osaa osin tarkastella omaa ajatteluaan sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan osa-alueet sekä tarkastella niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäistyksiin.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- ymmärtää sosiaalipedagogiikan keskeisten lähtökohtien merkityksen asiakastyössä, jonka avulla kehittää omaa ajatteluaan
- osaa yhdistellä sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita tietoon oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksistä, ymmärtäen niiden merkityksen ammatillisessa työskentelyssä.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa soveltaa sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyöskentelyssä pyrkien oman ajattelun ja toiminnan tietoiseen kehittämiseen
- osaa analysoida sosiaalipedagogiikan osa-alueita ja perustella niiden yhteyttä oppimis- tieto- ja ihmiskäsityksiin ammatillisessa työssä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyössä huomioiden sosiaalipedagogiikan moninaiset näkökulmat ja yhteiskunnallisen kontekstin
- osaa arvioida omaa ajatteluaan ja toimintaansa sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti tietoa sosiaalipedagogiikan eri osa-alueista, niiden ulottuvuuksista ja yhteydestä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiin työskentelyssään
- reflektoi, tarkastelee, perustelee ja tuottaa uusia ajatuksia omaan oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiinsä.

Further information

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kontaktitunneilla. Oppimis- -tunti ja välitehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettuna. Työpajapäivä tulee olla hyväksytysti toteutettu. Tentti tulee olla hyväksytysti suoritettu.

Go back to top of page