Skip to main content

Methods of Working Families (5 cr)

Code: K701S026-3001

General information


Enrollment
24.03.2025 - 03.09.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
04.09.2025 - 02.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Merja Hjulberg
Johanna Majala
Groups
KA71S23S_1
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
KA71S23S_2
Degree Programme in Social Services (blended studies), Kemi, Autumn 2023
Course
K701S026

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
• knows how to apply main child- and family-oriented work methods
• knows the work forms and background theories of family work
• recognize the role of family work in a multi-functional network.

Content

• perhemuodot
• perhetyön teoreettiset lähtökohdat
• perhetyö osana palvelujärjestelmää
• perhetyön eri muodot
• lapsi- ja perhetyön menetelmät

Location and time

Syksy 2025

Materials

Moodlessa oleva ja siellä mainittu materiaali.


Teaching methods

Luennot, itsenäinen työskentely, erilaiset oppimistehtävät.

Employer connections

Työelämän asiantuntijavierailu.

Exam schedules

Kirjallisen oppimistehtävän palautusajankohta sekä tentin ajankohta ilmoitetaan opintojakson alussa. Kirjallisen oppimistehtävän sekä tentin uusintamahdollisuudet ilmoitetaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

Kirjallisen numeraalisesti arvioitavan oppimistehtävän voi korvata numeraalisesti arvioitavalla tentillä, joka järjestetään yhden kerran. Kokoavasta oppimistehtävästä ja tentistä saa enemmän tietoa opintojakson alussa.

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa opiskelijan työnä 135 tuntia. Tunnit ovat osittain toiminnallisia.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- tietää keskeiset perhelähtöiset työmenetelmät ja osaa joiltakin osin soveltaa niitä asiakastyössä
- tietää keskeisiä perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- tietää perhetyön ammatillisen roolin monitoimijaisessa verkostossa.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa perustella keskeisten lapsi- ja perhelähtöisten työmenetelmien valintaa
- osaa kuvata erilaisia perhetyön työmuotoja ja selittää niitä koskevia taustateorioita
- ymmärtää perhetyön roolin merkityksen monitoimijaisessa verkostossa.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- ymmärtää ja osaa soveltaa keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
- osaa soveltaa taustateorioita perhetyön työmuotojen valinnassa
- osaa soveltaa perhetyön roolia monitoimijaisessa verkostossa.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa soveltaa, analysoida ja vertailla keskeisiä lapsi- ja perhelähtöisiä työmenetelmiä
- osaa analysoida ja vertailla perhetyön työmuotoja ja taustateorioita
- osaa soveltaa, analysoida ja vertailla perhetyön roolia ja merkitystä monitoimijaisessa verkostossa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa soveltaa kriittiseen ja kokonaisvaltaiseen analyysiin pohjautuen perhetyön työmuotoja ja kehittää toimintaa taustateorioita hyödyntäen ehdottamalla uusia näkökulmia lapsi- ja perhelähtöisten työmenetelmien käyttämiseen
- osaa kriittisesti arvioida perhetyön työmuotojen soveltuvuutta eri asiakastilanteisiin ja ehdottaa uusia näkökulmia taustateorioiden pohjalta perhetyön työmuotoihin
- osaa kriittisesti analysoida ja kehittää perhetyön roolia monitoimijaisessa verkostossa ehdottaen uusia näkökulmia.

Go back to top of page