Skip to main content

Continuous Learning (5 cr)

Code: AKAS2115V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 31.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Sustainability Education
Kasvatusalan kandidaatti- ja maisteriohjelma
Teachers
Tommi Wallenius
Course
AKAS2115V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson jälkeen opiskelija
- tunnistaa jatkuvan oppimisen eri ikävaiheisiin liittyvänä, sekä yksilöllisenä että yhteisöllisenä ilmiönä
- osaa tarkastella ja arvioida jatkuvan oppimisen muotoja erilaisissa koulutuksen ja työelämän konteksteissa ja toimintaympäristöissä

Execution methods

Aiheeseen orientoiva luentotallenne ja kurssiessee.
ETÄ 2.

Accomplishment methods

Valikoituun kurssikirjallisuuteen pohjautuva essee (noin 15 sivua). Esseen voi kirjoittaa myös parityönä (noin 25 sivua).
Itsenäisen työn määrä 135 h.

Content

Opintojaksolla perehdytään jatkuvan oppimisen käsitteeseen sekä erilaisiin jatkuvan oppimisen toimintaympäristöihin, tavoitteisiin, toteutuksiin ja pedagogiikkaan.

Materials

Tarkentuu kevään 2024 aikana.


Teaching methods

Aiheeseen orientoiva luentotallenne ja kirjallisuusessee. Tarkempi ohjeistus kurssin Moodle-sivustolla.

Student workload

Itsenäistä työskentelyä 135 h

Assessment criteria, satisfactory (1)

(0) Kirjallinen työ ei vastaa tehtävänantoa, tai essee on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä. Tieteellisen kirjoittamisen perusasiat puuttuvat.
(1) Kirjallinen työ osoittaa opiskelijan tunnistavan jatkuvan oppimisen käsitteitä, toimintaympäristöjä, tapoja ja pedagogiikkaa, mutta asioita luetellaan irrallisesti tai ilmiöitä käsitellään yksipuolisesti ja toteavasti. Keskeisiä seikkoja on pyritty tekstissä hahmottelemaan, mutta aiheen käsittely on toteavaa. Lähteitä on käytetty erittäin niukasti ja tieteellisen kirjoittamisen tyyli horjuu. Essee on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa ja se voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä. Essee ei sisällä argumentoituja sovelluksia tai päätelmiä.
(2) Kirjallinen tehtävä osoittaa opiskelijan kykyä ymmärtää jatkuvan oppimisen käsitteitä, toimintaympäristöjä, tapoja ja pedagogiikkaa.Tekijä on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita. Lähteitä on käytetty melko niukasti ja tieteellisen kirjoittamisen tyyli horjuu ajoittain. Essee on soveltava ja päättelevä.

Assessment criteria, good (3)

(3) Kirjallinen työ osoittaa opiskelijan kykyä ymmärtää jatkuvan oppimisen käsitteitä, toimintaympäristöjä, tapoja ja pedagogiikkaa. Opiskelija jäsentää argumentoiden jatkuvan ja elinikäisen oppimisen tutkimusta ja ominaispiirteitä osana aikuiskasvatustieteellistä ja kasvatustieteellistä keskustelua. Lähdekirjallisuutta on käytetty melko laajasti ja essee on kirjoitettu noudattaen jokseenkin johdonmukaisesti tieteellisen kirjoittamisen tyyliä. Kirjallinen työ vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella.
(4) Kirjallinen tehtävä osoittaa opiskelijan kykyä ideoita ja käsitteistöjä yhdistellen ymmärtää jatkuvan oppimisen ilmiötä, toimintaympäristöjä, tapoja ja pedagogiikkaa. Opiskelija pystyy siirtymään yksityisestä yleiseen ja tarkastelemaan jatkuvan oppimisen ilmiöitä aikuiskasvatustieteellisessä ja kasvatustieteellisessä viitekehyksessä. Hän kykenee yleistämään ja tiivistämään olennaisen, tekemään hypoteeseja ja luomaan uusia avauksia. Lähdekirjallisuutta on hyödynnetty laajasti ja tieteellisen kirjoittamisen tyyli on johdonmukainen.

Assessment criteria, excellent (5)

(5) Kurssisuoritus osoittaa opiskelijan kykyä arviointien tekemiseen perusteltujen argumenttien pohjalta. Opiskelija hahmottaa jatkuvan oppimisen ilmiön, sen toimintaympäristöjä, tapoja ja pedagogiikkaa laajasti ja monipuolisesti. Opiskelija pystyy analysoimaan jatkuvan oppimisen ilmiöitä, sen keskeisiä piirteitä ja tarkastelemaan argumentoivalla otteella jatkuvaan oppimiseen liittyviä kysymyksiä aikuiskasvatustieteellisessä ja kasvatustieteellisessä viitekehyksessä. Esseessä on hyödynnetty monipuolisesti ja laajasti lähdekirjallisuutta ja se noudattaa johdonmukaisesti tieteellisen kirjoittamisen tyyliä. Kirjallinen tehtävä osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Essee on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Essee on hyvin kirjoitettu ja toteutettu.

Go back to top of page