Skip to main content

Issues of Equity in Education (5 cr)

Code: AKAS3112V24-3001

General information


Enrollment
13.08.2024 - 31.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Teachers
Tommi Wallenius
Course
AKAS3112V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää kasvatuksen ja koulutuksen merkityksen suhteessa kysymykseen yhdenvertaisuudesta
- tuntee ajankohtaisia yhdenvertaisuuden kysymyksiä eri koulutusasteilla, eri ikävaiheissa ja erilaisilla elämänalueilla
- kykenee jäsentämään kysymystä yhdenvertaisuudesta tieteellisten käsitteiden avulla

Execution methods

- Opiskelija valitsee annetusta kurssikirjalistasta kolme (3) kohtaa kahdeksasta valitsemaansa suoritustapaan (tentti tai essee)
- 135 h itsenäinen työskentely

Accomplishment methods

Kirjallisuuskuulustelu (Exam-tentti) tai kirjallisuuteen perustuva essee (noin 15 sivua).
ETÄ 2.

Content

Kriittiseen koulutusta ja yhdenvertaisuutta koskevaan tutkimukseen perehtyminen

Teaching methods

Kirjallisuuskuulustelu (Exam-tentti) tai kirjallisuuteen perustuva essee (noin 15 sivua).

HUOM! Kesäopintoina (1.6.-31.7.2025) opintojakso on mahdollista suorittaa vain esseellä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

(0) Suoritus on erittäin puutteellinen, virheellinen, sisältää huomattavia väärinkäsityksiä tai työn laajuus ei vastaa asetettuja vaatimuksia.

(1) Vaadittua lähdekirjallisuutta on hyödynnetty vain vähän ja muotoseikoissa on runsaasti parannettavaa. Suorituksessa saattaa olla huomattavia puutteita useilla arvioitavilla osa-alueilla.

(2) Suoritus on kirjoitettu annetusta aiheesta ja siinä on määritelty joitain keskeisiä käsitteitä. Aihetta on käsitelty pintapuolisesti ja siinä saattaa olla pieniä asiavirheitä. Teksti on enimmäkseen lähdekirjallisuutta toistavaa, oman pohdinnan ollessa vähäistä. Muotoseikoissa on jonkin verran parannettavaa.

Assessment criteria, good (3)

(3) Suoritus etenee pääosin johdonmukaisesti, mutta punainen lanka saattaa katketa välillä. Lähdekirjallisuuteen on perehdytty ja sitä on hyödynnetty, mutta enimmäkseen referoiden. Oma pohdinta ja asioiden kriittinen tarkastelu on mahdollisesti vähäistä. Eri lähteistä peräisin olevaa tietoa ei ole juuri yhdistelty, vertailtu tai saatu muuten ”vuoropuheluun” keskenään. Muotoseikoissa on pieniä puutteita.

(4) Suoritus on selkeä ja johdonmukainen kokonaisuus, jossa aihetta on tarkasteltu monipuolisesti ja kriittisesti valitusta näkökulmasta käsin. Suorituksen sisältö vastaa otsikkoa. Sisällössä on määritelty keskeiset käsitteet sekä ymmärretty, miten ne liittyvät toisiinsa. Tekstistä välittyy kattava perehtyneisyys kirjallisuuteen. Suorituksen rakenne ja muotoseikat ovat ohjeiden mukaiset.

Assessment criteria, excellent (5)

(5) Em. lisäksi suorituksesta käy ilmi kirjoittajan selkeä oma näkökulma ja ote monipuolisen pohdinnan ja kriittisen tarkastelun kautta. Suorituksesta näkyy selvästi, että kirjoittaja on osannut yhdistellä, vertailla ja työstää eri lähdekirjoista löytyvää informaatiota oman aiheen kannalta relevantilla tavalla. Suorituksen muotoseikoissa ei ole korjattavaa.

Go back to top of page