Skip to main content

Social Pedagogy as Professional Orientation (5 cr)

Code: K701S008-3006

General information


Enrollment
01.10.2024 - 26.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.03.2025 - 31.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Bachelor of Social Services
Teachers
Sari Leppälä
Course
K701S008

Evaluation scale

H-5

Objective

Student
• recognize the starting points of social pedagogy and develop their critical and self-aware thinking
• form a social-pedagogical theory of use and understand the meaning of their learning, knowledge and understanding of people at work.

Content

• sosiaalipedagogiikan arvo- ja teoriatausta ja keskeiset käsitteet
• sosiaalipedagoginen työote ja ajattelu- ja toimintatavat sekä ekososiaalinen sivistys

Location and time

Kevät 2025 2. periodi

Materials

Luentomateriaalit löydettävissä Moodle-oppimisalustalla. 


Teaching methods

- Luennot
- toiminnalliset työpajapäivät, yhdessä Sosiaalityö ammatillisena orientaationa oj kanssa
- Työskentely Moodle-oppimisalustalla
- Oppimateriaaleihin sekä kirjallisuuteen perehtyminen
- Oppimistehtävät ja/ tai välitehtävät
-Sovellettu akvaariotentti kirjasta Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka

Employer connections

toiminnalliset työpajapäivät, yhdessä Sosiaalityö ammatillisena orientaationa oj kanssa

Exam schedules

Perustentti 22.5.2025

1. ja 2. uusintatenttien ajankohdat sovitaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

Osaamisen näyttö

Student workload

5 op on 135 tuntia

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tyydyttävä (1):

Opiskelija
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan lähtökohtia
- hahmottaa osin omaa ammatillista ajattelua sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin.
- osaa nimetä joitakin sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita ja osin kuvata niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsitykseen.

Tyydyttävä (2):

Opiskelija
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan lähtökohtia ja osaa osin tarkastella omaa ajatteluaan sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa selittää sosiaalipedagogiikan osa-alueet sekä tarkastella niiden yhteyttä oppimis-, tieto- ja ihmiskäistyksiin.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3):

Opiskelija
- ymmärtää sosiaalipedagogiikan keskeisten lähtökohtien merkityksen asiakastyössä, jonka avulla kehittää omaa ajatteluaan
- osaa yhdistellä sosiaalipedagogiikan keskeisiä osa-alueita tietoon oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksistä, ymmärtäen niiden merkityksen ammatillisessa työskentelyssä.

Hyvä (4):

Opiskelija
- osaa soveltaa sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyöskentelyssä pyrkien oman ajattelun ja toiminnan tietoiseen kehittämiseen
- osaa analysoida sosiaalipedagogiikan osa-alueita ja perustella niiden yhteyttä oppimis- tieto- ja ihmiskäsityksiin ammatillisessa työssä.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):

Opiskelija
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti sosiaalipedagogiikan lähtökohtia asiakastyössä huomioiden sosiaalipedagogiikan moninaiset näkökulmat ja yhteiskunnallisen kontekstin
- osaa arvioida omaa ajatteluaan ja toimintaansa sosiaalipedagogisesta näkökulmasta käsin
- osaa soveltaa kokonaisvaltaisesti tietoa sosiaalipedagogiikan eri osa-alueista, niiden ulottuvuuksista ja yhteydestä oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiin työskentelyssään
- reflektoi, tarkastelee, perustelee ja tuottaa uusia ajatuksia omaan oppimis-, tieto- ja ihmiskäsityksiinsä.

Further information

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa ja osallistumista kontaktitunneilla. Oppimis- ja välitehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettuna. Toiminnallinen työpaja tulee suunnitella ja toteuttaa sekä esitellä workshop päivänä.

Go back to top of page