Näyttöön perustuva sosiaali- ja terveydenhuollon johtaminen ja kehittäminen (5 cr)
Code: YAMK226-3001
General information
- Enrollment
-
05.08.2024 - 25.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2024 - 31.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Teachers
- Outi Mattila
- Leila Nisula
- Groups
-
R72YU24SUudistuvien sosiaali- ja terveyspalveluiden johtamisen asiantuntija, syksy 2024
- Course
- YAMK226
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti ja käsitteellistää toimintaympäristön muutosta sekä johtamisen kehittämistarpeita ja -haasteita sosiaali- ja terveysalalla. Hän osaa hankkia ja arvioida kotimaista ja kansainvälistä tutkimusnäyttöä kehittämisen ja päätöksenteon perustaksi.
Opiskelija kykenee analysoimaan vallitsevia toimintatapoja, ennakoimaan sekä ottamaan vastuun näyttöön perustuvan toiminnan suunnittelusta, toteuttamisesta, tukirakenteista ja johtamisesta. Hän osaa tunnistaa digitalisaation ja robotiikan mahdollisuuksia sosiaali- ja terveysalan toimintojen kehittämisessä.
Opintojaksoon liittyvät geneeriset kompetenssit: oppimaan oppiminen, ennakoiva kehittäminen, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus.
Koulutuskohtaiset kompetenssit: sote-alan asiantuntijaosaaminen, sote-alan tutkimuksellinen kehittämisosaaminen
Content
• Toimintaympäristön muutos sote-alalla
• Johtaminen sote-alan muutoksessa
• Näytön hyödyntäminen ja käyttöönoton johtaminen
• Tulevaisuuden ennakointiosaaminen
• Digitalisaation ja robotiikan hyödyntäminen
Location and time
Yhteistä, ohjattua verkko-opetusta:
torstai 29.8.2024 klo 16-18, Zoom
torstai 19.9.2024 klo 15-18, Zoom
torstai 3.10. 2024 klo 15-18, Zoom
Teaching methods
Itsenäinen ja yhteisöllinen työskentely.
Verkko-oppimisympäristöinä toimivat Moodle ja Zoom.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2: Opiskelija
- tunnistaa melko hyvin toimintaympäristön muutoksen sekä johtamisen kehittämistarpeita ja –haasteita sote-alalla
- osaa hankkia ja arvioida melko hyvin kotimaista ja kansainvälistä tutkimusnäyttöä kehittämisen ja päätöksenteon perustaksi
- tunnistaa melko hyvin vallitsevia toimintatapoja, ennakointitarpeita sekä näyttöön perustuvan toiminnan suunnittelu-, toteuttamis-, tukirakenteita ja johtamistarpeita
- tiedostaa melko hyvin digitalisaation ja robotiikan mahdollisuuksia sote-alan toimintojen kehittämisessä
Assessment criteria, good (3)
3-4: Opiskelija
- hallitsee hyvin toimintaympäristön muutoksen sekä johtamisen kehittämistarpeita ja –haasteita sote-alalla
- huomioi hyvin työssään kotimaisen ja kansainvälisen tutkimusnäytön kehittämisen ja päätöksenteon perustaksi
- ottaa hyvin huomioon työssään vallitsevia toimintatapoja, ennakointitarpeita sekä näyttöön perustuvan toiminnan suunnittelu-, toteuttamis-, tukirakenteita ja johtamistarpeita
- analysoi hyvin työssään digitalisaation ja robotiikan mahdollisuuksia sote-alan toimintojen kehittämisessä
Assessment criteria, excellent (5)
5: Opiskelija
- hallitsee ja soveltaa hyvin toimintaympäristön muutoksen sekä johtamisen kehittämistarpeita ja –haasteita sote-alalla
- hallitsee ja soveltaa hyvin työssään kotimaisen ja kansainvälisen tutkimusnäytön kehittämisen ja päätöksenteon perustaksi
- kehittää työssään vallitsevia toimintatapoja, ennakointitarpeita sekä näyttöön perustuvan toiminnan suunnittelu-, toteuttamis-, tukirakenteita ja johtamistarpeita
- ennakoi tilanne- ja tapauskohtaisesti digitalisaation ja robotiikan mahdollisuuksia sote-alan toimintojen kehittämisessä