The Basics of Marketing and Sales (5 cr)
Code: T31L122OJ-3008
General information
- Enrollment
- 18.03.2024 - 14.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.08.2024 - 13.10.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Irina Puisto
- Teacher in charge
- Irina Puisto
- Groups
-
TA31L24KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
-
T31L24KTradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
- Course
- T31L122OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettua osaat markkinoinnin peruskäsitteet ja ymmärrät asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa. Tunnistat yrityksen asiakkaat ja hahmottaa asiakassegmenttejä ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti. Ymmärrät yrityksen keskeiset markkinoinnin kilpailukeinot. Tunnistat asiakaspalvelu- ja myyntitapahtuman vaiheet.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* markkinoinnin peruskäsitteet
* asiakassegmentit
* ostokäyttäytyminen
* markkinoinnin kilpailukeinot
Location and time
Zoom orientaatioluento 13.8. klo 15.00 - 17.00
Materials
Bergström, S., & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.
Teaching methods
Opintojakso aloitetaan yhteisellä Zoom -luennolla 13.8. Muita yhteisiä luentoja aiheesta ole. Opintojakso on rakennettu niin, että opiskelija opiskelee aiheet itsenäisesti Moodlessa tai muulla alustalla olevien videoiden ja materiaalien kautta.
XBit akatemialaisilla on soveltavat tehtävät, jotka tehdään osittain ryhmätyönä kampuksen studioita hyödyntäen.
Exam schedules
Tentti 6.10.
Muut opintojakson tehtävät opiskelijan oman aikataulun mukaisesti itsenäisesti.
Jos tehtäviä ei ole palautettu määräpäiviin mennessä, tulee arvosanaksi automaattisesti hylätty. Tehtävä on voitu myös arvioida hylätyksi. Tällöin opiskelijalla on mahdollisuus uusia tehtävä kaksi kertaa. Uusintapäivämäärät ovat seuraavat:
2.1.2025
9.3.2025
Opiskelijalla on mahdollisuus korottaa yhden kerran saatua hyväksyttyä arvosanaansa. Korotukset on mahdollista suorittaa em. uusintapäivämäärinä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.
Assessment criteria, good (3)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa
Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.