Game Engines: Basics of Unreal Engine (5 cr)
Code: R504TL90-3012
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 31.08.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.10.2023 - 25.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
Evaluation scale
H-5
Objective
-
Content
- Unreal Enginen ominaisuudet ja hyödyt
- Pelimekaniikan toteuttaminen Blueprinteillä
- Käyttäjän interaktiot ja niiden käsittely Blueprinteillä
- HUD/UI-ohjelmointi
- Kenttäsuunnittelutyökalujen käyttäminen
- AI ja reitinhakualgoritmit
- Yksinkertaiset NPC-hahmot
- Pelianimaatioiden käyttöönotto Unreal Enginessä
Location and time
Online-toteutus (Teams, Moodle, Youtube, Zoom). Tämä toteutus on suunnattu Pellon Lukion oppilaille.
Materials
Opintojaksolla käytetään Epic Gamesin valmistamaa Unreal Engine-pelimoottoria ja sen 5.2 versiota. Käytössä on UnrealEnginen oma dokumentaatio sekä tutoriaalivideot. McCaffrey, M. (2017). Unreal engine VR cookbook: Developing virtual reality with UE4. Boston: Addison-Wesley. Sanders, A. (2017). An introduction to Unreal Engine 4. Boca Raton, FL: CRC Press.
Teaching methods
Opintojaksolla on käytössä opetuksessa videot, joiden kautta valtaosa käytännönläheisestä teoria sisällöstä jaetaan. Käytössä on Unreal Enginen versio 5.2.
Opiskelijoilla on käytössään Moodle työtila, jonka kautta videot, harjoitustehtävät ja harjoitustehtävien palauttaminen järjestetään oppimispäiväkirjan muodossa.
Opintojaksolla ei ole esitietovaatimuksia.
Opetuksessa on käytössä Teams-työtila opiskelun tukena.
Further information
Kyseessä on käytännönläheinen opintojakso.
Opintojaksolla ei ole tenttiä, vaan arvosana muodostuu palautettujen harjoitustöiden laadusta ja määrästä (painotus laadussa). Osaaminen osoitetaan oppimispäiväkirjalla ja videolla, jotka rakennetaan opiskelijan toimesta opintojakson sisällöstä.
Suosittelen kohtuullisen tehokasta konetta käytettäväksi harjoitustöiden tekemiseen.