Skip to main content

Basics of Sales and Marketing (5 cr)

Code: R300BN103-3002

General information


Enrollment
01.10.2024 - 05.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.01.2025 - 06.04.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics R
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Anne Tolvanen
Teacher in charge
Anne Tolvanen
Groups
R31L24S
Tradenomikoulutus, liiketalous (päiväopinnot), Rovaniemi, syksyt 2024
Course
R300BN103

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija tuntee modernin markkinoinnin ajattelun ja markkinointiympäristön sekä markkinoinnin peruskäsitteet.
Hän osaa määritellä yrityksen asiakassegmentit, kysyntään vaikuttavat tekijät sekä markkinoinnin kilpailukeinot.
Hän tunnistaa myynnin ja markkinoinnin vastuullisuuden periaatteet ja peruskäsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin roolin yrityksen menestystekijänä ja osaa tehdä perusteltuja markkinoinnin työkaluvalintoja. Opiskelija osaa nimetä myyntiprosessin eri vaiheet ja osaa kuvailla myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin ja myynnin teorioita käytäntöön.

Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Content

Moderni markkinointi ja markkinointiympäristö

Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi

Kilpailukeinot

Markkinoinnin työkalut

Markkinointiviestintä kilpailukeinona

Myyntiprosessi

Myynnin tuloksellisuus

Location and time

Opetus järjestetään paikan päällä kampuksella viikoilla 5-13.

Materials

Bergström, S. & Leppänen, A. (2021). Yrityksen asiakasmarkkinointi (19., uudistettu painos.). Edita.



Lisäksi muu opintojakson aikana ilmoitettava / annettava materiaali. 


Teaching methods

Luennot, itsenäinen työskentely, ryhmätehtävät, myyntitilanteen simuloinnit, tentti

Employer connections

Opintojakson aikana tutustutaan yritysten markkinointiin.

Exam schedules

Tentti viikolla 13. Uusintatentit ilmoitetaan opintojakson alussa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön.
Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija osaa nimetä myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaa soveltaa niitä.

Taso 2
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija tietää markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot ja työkalut sekä markkinointiympäristön.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin teorioita käytännössä.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija tietää myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut.
Opiskelija osaa hankkia tietoa yrityksen markkinointiympäristöstä.
Opiskelija osaa tilanteeseen soveltuen hyödyntää markkinoinnin teorioita.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Taso 4
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija hallitsee markkinoinnin kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön sekä osaa perustellen hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteiden merkityksen tulokselliseen myyntiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaansa markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Further information

Plagiointi ja lähteiden käyttö:
Opintojakson tehtävissä voidaan käyttää plagioinnintarkistusjärjestelmää esim. Turnitinia.
Tehtävässä on noudatettava Lapin AMK:n mallipohjia ja kirjoitusohjeita. Lähdeviitteet on merkittävä tekstiin ohjeistuksen mukaan.
Lataa opinnäytetyön mallipohja ja lähdeviittausohjeet täältä: https://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Oppaat-ja-ohjeet/Opinnaytetyo
Ohjeiden vastainen toiminta voi johtaa suorituksen hylkäämiseen sekä mahdollisiin muihin tutkintosäännön mukaisiin seuraamuksiin.

Go back to top of page