Skip to main content

Basics of Sales and MarketingLaajuus (5 cr)

Course unit code: R300BN103

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija tuntee modernin markkinoinnin ajattelun ja markkinointiympäristön sekä markkinoinnin peruskäsitteet.
Hän osaa määritellä yrityksen asiakassegmentit, kysyntään vaikuttavat tekijät sekä markkinoinnin kilpailukeinot.
Hän tunnistaa myynnin ja markkinoinnin vastuullisuuden periaatteet ja peruskäsitteet.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin roolin yrityksen menestystekijänä ja osaa tehdä perusteltuja markkinoinnin työkaluvalintoja. Opiskelija osaa nimetä myyntiprosessin eri vaiheet ja osaa kuvailla myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin ja myynnin teorioita käytäntöön.

Kompetenssit: vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Content

Moderni markkinointi ja markkinointiympäristö

Asiakaskäyttäytyminen ja segmentointi

Kilpailukeinot

Markkinoinnin työkalut

Markkinointiviestintä kilpailukeinona

Myyntiprosessi

Myynnin tuloksellisuus

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija tuntee markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön.
Opiskelija osaa soveltaa markkinoinnin teorioita käytäntöön.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija osaa nimetä myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaa soveltaa niitä.

Taso 2
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija tietää markkinoinnin eri osa-alueet, kilpailukeinot ja työkalut sekä markkinointiympäristön.
Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin teorioita käytännössä.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija tietää myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut.
Opiskelija osaa hankkia tietoa yrityksen markkinointiympäristöstä.
Opiskelija osaa tilanteeseen soveltuen hyödyntää markkinoinnin teorioita.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Taso 4
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija hallitsee markkinoinnin kilpailukeinot, työkalut ja markkinointiympäristön sekä osaa perustellen hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteiden merkityksen tulokselliseen myyntiin.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen:
Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaansa markkinatietoa perustellusti markkinoinnin suunnittelussa.

Tuloksellisen myynnin osaaminen:
Opiskelija ymmärtää tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Go back to top of page