Skip to main content

Customer interface and CRM (5 cr)

Code: R300BN114-3001

General information


Enrollment
01.03.2024 - 01.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 11.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics R
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Tuija Kuisma
Nelly Korteniemi
Teacher in charge
Nelly Korteniemi
Groups
R31L23S
Tradenomikoulutus, liiketalous, päiväopinnot, Rovaniemi, syksy 2023
Course
R300BN114

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Asiakasrajapinta ja myynti Nelly Korteniemi
1. Yrityksen tavoitteet ja arvovalinnat osana myyntiä
2. Myyntistrategiat
3. Myynnin prosessi
4. B2B asiakasprofiilit
5. Asiakassuhteiden johtaminen
6. Vakuuttava myyntipuhe ja esiintyminen

CRM Tuija Kuisma
Hubspot

Objective

Opiskelija tietää koko myyntiprosessin asiakkaiden hankinnasta asiakkuuksien johtamiseen.
Hän tunnistaa erilaiset myyntistrategiat.
Opiskelija tietää asiakassuhteiden johtamisen merkityksen myynnissä ja hän osaa hyödyntää asiakastietojärjestelmien tietoa luoden kannattavaa asiakaspääomaa yritykselle.
Opiskelija tiedostaa myynnin yhteyden yrityksen tavoitteisiin ja arvovalintoihin.
Opiskelija tunnistaa B2B asiakasprofiileja ja niiden rakentamisen perusteita.
Opiskelija osaa esiintyä asiantuntevasti ja vakuuttavasti.

Kompetenssit: oppimaan oppiminen, vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen

Content

• Myynnin prosessi
• Myyntistrategiat
• Asiakassuhteiden johtaminen
• CRM
• Yrityksen tavoitteet ja arvovalinnat osana myyntiä
• B2B asiakasprofiilit
• Vakuuttava myyntipuhe ja esiintyminen

Materials

Ojanperä T, Pyyhtilä T & Rehn A 2023.  Vihaan myyntiä! Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet.



•Hänti S. 2021. Asiakkaista ansaintaan : asiakaskeskeinen liiketoimintamalli


Teaching methods

Lähiopetus

Employer connections

Yritysvierailija/myynnin asiantuntija

Exam schedules

Arvioitavan tehtävän palautus 20.10.2024

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.

Taso 2
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän tunnistaa myyntiprosessin eri vaiheet.
Opiskelija osaa toimia vastuullisesti myyntitilanteessa.
Opiskelija tunnistaa asiakasprosessit ja osaa hyödyntää yksinkertaista asiakastietoa.

Assessment criteria, good (3)

Taso 3
Myyntityö:
Opiskelija ymmärtää myyntityön roolin yrityksissä.
Hän osaa myyntiprosessin eri vaiheet ja osaa hyödyntää niitä vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa analysoida asiakasprosesseja ja hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa

Taso 4
Myyntityö:
Opiskelija osaa suunnitella myyntityötä monipuolisesti. Hän osaa myyntiprosessin vaiheet ja pystyy hyödyntämään niitä perustellusti ja vastuullisesti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa suunnitella asiakasprosesseja ja osaa hyödyntää asiakastietoa erilaisissa tilanteissa käyttäen hyväksi CRM järjestelmän toimintoja.

Assessment criteria, excellent (5)

Taso 5
Myyntityö:
Opiskelija osaa kehittää myyntityötä monipuolisesti yritystä hyödyttäen.
Hän hallitsee myyntiprosessin vaiheet ja osaa hyödyntää niitä perustellusti ja vastuullisesti laajasti erilaisissa myyntitilanteissa.
Opiskelija osaa kehittää asiakasprosesseja monipuolisesti ja kriittisesti perustuen kerättyyn asiakastietoon.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty/hylätty arvioinnin kohde:
Esiintymisvalmiudet:
Hyväksytty: Opiskelija osaa pitää vakuuttavan myyntipuheen ja esiintyä asiantuntevasti.

Go back to top of page