Skip to main content

Digital Twins (5 cr)

Code: R504TL139-3002

General information


Enrollment
18.03.2024 - 30.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2024 - 15.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Toni Westerlund
Teacher in charge
Toni Westerlund
Groups
RA54T21S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2021
Course
R504TL139

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla käydään läpi eri teknologiota, joiden avulla opiskelijan on mahdollisuus rakentaa oma digitaalinen kaksonen. Opintojaksolla hyödynnetään avointa dataa digitaallisten kaksosten toteutuksessa.

Objective

Opiskelija kykenee peliteknologian menetelmiä käyttäen toteuttamaan erityyppisiä digitaalisten kaksosten toteutusmalleja. Opiskelija tunnistaa digitaalisien kaksosien ominaisuudet ja soveliaat käyttökohteet. Opiskelija ymmärtää käsitteen digitaalinen kaksonen merkityksen. Opiskelija kykenee mallintamaan järjestelmän ominaisuuksia osana digitaalisen kaksosen konseptia.

Content

- Digitaalisen kaksosen toteutusprosessi peliteknologiaa käyttäen
- Monimutkaisen heterogeenisen järjestelmän staattisien ja dynaamisien ominaisuuksien mallinnus monitoroimalla ja simuloimalla
- Tiedonsiirto fyysinen mallin ja sen digitaalisen kaksosen välillä

Location and time

verkko-opetus lukujärjestyksen mukaan Rantavitikan kampuksella, Jokiväylä 11, syksylukukaudella 2024

Materials

Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun Drive/OneDrive-materiaalihakemistoon.


Teaching methods

-

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Osaaminen osoitetaan harjoitustehtävien avulla.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei tenttiä. Palautettavat harjoitustehtävät tai vastaavan kokoinen projekti, jonka avulla voidaan osoittaa osaaminen käsiteltävään aihealueeseen.

Student workload

Lähiopetusta ja tiharjoituksia 28 tuntia
itsenäistä opiskelua, sekä harjoitustyön tekoa 107,5 tuntia.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija tuntee digitaalisen kaksosen toteutusprosessin.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija kykenee mallintamaan digitaalisen kaksosen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija kykenee mallintamaan digitaalisen kaksosen dynaamisia ominaisuuksia ja hallitsee tiedonsiirron fyysisen mallin ja digitaalisen kaksosen välillä.

Further information

Hyödynnämme opintojaksolla pelimoottoreita ja peliteknologiaa. Opintojakson suorittaminen edellyttää laitteistoa joka mahdollistaa unreal/unity pelimoottori kehityksen. Opiskelijoiden käytössä on koulun koneet sekä mahdollisuus hyödyntää citrix palvelua

Go back to top of page