Beneficiation Techniques (5 cr)
Code: R501RL203-3003
General information
- Enrollment
-
02.10.2023 - 15.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Mechanical Engineering
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Mechanical Engineering
- Degree Programme in Civil Engineering
- Degree Programme Electrical and Automation Engineering
- Teachers
- Juha Vesa
- Markku Kasala
- Janne Poikajärvi
- Kai Ryynänen
- Teacher in charge
- Juha Vesa
- Groups
-
R51R21SBachelor of Engineering, Civil Engineering, Rovaniemi, autumn 2021
-
RA51R21SBachelor of Engineering, Civil Engineering (blended studies), Rovaniemi, autumn 2021
- Course
- R501RL203
Evaluation scale
H-5
Objective
Opiskelija perehtyy rikastuksen yksikköprosesseihin sekä prosesseissa käytettäviin laitteistoihin, saa perusnäkemyksen mineraalisten raaka-aineiden taloudellisesta hyödynnettävyydestä.
Execution methods
Verkkoluennot, lähi-opetustunnit, tehtävät ja tentti
Accomplishment methods
Verkkoluennot, lähi-opetustunnit, tehtävät ja tentti
Content
Rikastusprosessin perusteet, prosessien laitteet.
Murskaus, jauhatus ja luokitus, hienonnustekniikan laitteet, vaahdotus, ominaispaino- ja magneettinen erotus, kiintoaineen erotus ja suodatus.
Assessment criteria, satisfactory (1)
• Tyydyttävä (1)
Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta. Opiskelija tietää rikastustekniikan peruskäsitteet ja osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet.
• Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta. Opiskelija tietää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Opiskelija osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet.
Assessment criteria, good (3)
• Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat.
• Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet ja ymmärtää laitteiden väliset erot. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat.
Assessment criteria, excellent (5)
• Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet ja ymmärtää laitteiden väliset erot. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat. Tietää mitkä seikat vaikuttavat rikastusprosessin suunnitteluun.