Skip to main content

Beneficiation Techniques (5 cr)

Code: R501RL203-3003

General information


Enrollment
02.10.2023 - 15.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 30.04.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Mechanical Engineering
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Degree Programme in Civil Engineering
Degree Programme Electrical and Automation Engineering
Teachers
Juha Vesa
Markku Kasala
Janne Poikajärvi
Kai Ryynänen
Teacher in charge
Juha Vesa
Groups
R51R21S
Bachelor of Engineering, Civil Engineering, Rovaniemi, autumn 2021
RA51R21S
Bachelor of Engineering, Civil Engineering (blended studies), Rovaniemi, autumn 2021
Course
R501RL203

Evaluation scale

H-5

Objective

Opiskelija perehtyy rikastuksen yksikköprosesseihin sekä prosesseissa käytettäviin laitteistoihin, saa perusnäkemyksen mineraalisten raaka-aineiden taloudellisesta hyödynnettävyydestä.

Execution methods

Verkkoluennot, lähi-opetustunnit, tehtävät ja tentti

Accomplishment methods

Verkkoluennot, lähi-opetustunnit, tehtävät ja tentti

Content

Rikastusprosessin perusteet, prosessien laitteet.
Murskaus, jauhatus ja luokitus, hienonnustekniikan laitteet, vaahdotus, ominaispaino- ja magneettinen erotus, kiintoaineen erotus ja suodatus.

Assessment criteria, satisfactory (1)

• Tyydyttävä (1)
Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta. Opiskelija tietää rikastustekniikan peruskäsitteet ja osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet.

• Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta. Opiskelija tietää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Opiskelija osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet.

Assessment criteria, good (3)

• Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat.

• Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet ja ymmärtää laitteiden väliset erot. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat.

Assessment criteria, excellent (5)

• Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista. Opiskelija ymmärtää rikastustekniikan peruskäsitteiden merkityksen. Osaa kertoa rikastusprosessin pääpiirteet ja niissä käytettävät laitteet ja ymmärtää laitteiden väliset erot. Ymmärtää mineraalien hyödyntämiseen vaikuttavat ekonomiset seikat. Tietää mitkä seikat vaikuttavat rikastusprosessin suunnitteluun.

Go back to top of page